Voilà ma vie!

Keszte Pisti vagyok, ez a blog elsősorban a családomnak, barátaimnak, és ismerőseimnek szól arról, hogy éppen hol vagyok, és mi történik velem. Fél év párizsi Erasmus után 3 félévet töltöttem a BME Gépészmérnöki Modellezés mesterképzésén, majd a Fulbright ösztöndíjnak hála most Amerikában tanulok a Georgia Institute of Technology egyetemen, Aerospace Engineering mesterképzésen.

Címkék

1-es út (1) A38 (1) Air France (1) Akumal (1) Altaussee (1) Amerika (41) Amerikai foci (6) amerikai konyha (5) Amerikai Nagykövetség (1) áramlástan (5) Áramlástan Tanszék (2) Arizona (1) Atlanta (34) Atlanta Hawks (1) Ausztria (2) Balaton (1) beszámoló (29) BL (1) BME (5) bme (13) Boston (3) BroCamino (2) buborék készítés (1) Budai-hegység (1) Budapest (11) Buford (1) Caltech (1) Cancun (1) career decelopment (1) Career Development (1) Charleston (1) Charlotte (1) Chicago (1) Cleveland (1) Cover Letter (1) Cupertino (1) CV (1) Death Valley (1) Delaware (1) Delta (1) demonstrátor (1) dopping (1) dragon boat (1) El Camino (1) ensam (19) étkezde (1) európai (2) felmérés (1) felvételi (1) film (1) Firefly Run (1) Florida (3) Formula 1 (1) francia (15) francia konyha (9) Freddy Mercury (1) Fresno (2) FTC (1) Fulbright (28) Gateways Orientáció (2) Georgia (1) Georgiatech (30) Grand Canyon (1) GRE (1) Greyhound (2) GSU (3) Gyermekvasút (1) HAESF (3) Halloween (2) (1) Hungaroring (1) Idegenvezetők Világnapja (1) induló (1) interjú (1) J-1 vízum (1) Kalifornia (1) KEK (1) készülődés (8) kézilabda (1) koli (10) Kolibri (2) koncert (3) Lake Lanier (1) látogatók (14) Los Angeles (3) Los Angeles Lakers (1) Lufthansa (1) masszázs (1) masszázs tanfolyam (1) Memphis (2) Merida (1) Mexikó (1) Miami (1) MIT (1) Montgomery (1) Nádor terem (2) NAPI túra (1) NASCAR (3) National Park (4) Nevada (1) New Orleans (1) New York (1) New Yorki (1) nyár (1) nyelvtanfolyam (2) ólomüveg (1) oltás (1) ORGT (1) Ösztöndíj (1) ösztöndíj (12) Paddy And The Rats (1) paristech (4) párizs (36) Pensacola (1) Philadelphia (2) Piedmont Park (1) Pilis (1) Pittsburgh (1) Playa del Carmen (1) Portland (1) pszichológia (1) pszichológia napja Budapest (1) Queen (1) Road Trip (13) road trip (1) Salzstiegel (1) San Diego (1) San Francisco (3) Savannah (1) SCAD (1) Sequioa (1) síelés (2) solar decathlon (1) sportpszichológia (1) Stockholm (1) Stone Mountain (1) svédmasszázs (2) Szigetköz (8) tájfutás (6) TEDx (1) thai masszázs (1) Thanksgiving (1) TOEFL (1) Tululah Gorge (1) Tulum (1) túra (16) túravezetői (7) UGA (2) USA (46) USA vízum (2) Vakok Intézete (2) Virginia Tech (2) Washington (1) Washington DC (1) WestMar (6) West Point (1) Winston.Salem (1) Yosemite (2) Yoshua Trees (1) Címkefelhő

2014.07.12. 10:00 Keppi

Kalifornia 7. rész: San Francisco

Elérkezett az utolsó nagy állomásunk: San Francisco. Itt két napot töltöttünk, ami a többi helyhez képest talán soknak tűnhet, de szép élményekkel gazdagodtunk ebben a start-up városban. Bár nem indult minden zökkenőmentesen.

Első célpontunk dél felől közeledve természetesen a Cupertinoban található Apple főhadiszállása volt. A végtelen ciklus 1-en (1 Infinite Loop) található Apple központ legendás hely, valamint van itt egy olyan ajándékbolt, ahol állításuk szerint a legkirályabb almás ajándékok találhatóak meg, viszont semmi olyan nincs, amit minden más Apple Store-ban lehetne kapni. Egy bökkenő volt csak, hogy ez a nap éppen munkaszüneti nap volt Amerikában, így Cupertinó kihalt volt, és a bolt is zárva volt. Kicsit csalódottan vettem ezt tudomásul, de vidított az a tény, hogy legalább a pénztárcámat megóvtam, valamint San Franciscóban ezer meg egy csoda vár ránk.

Első célpontunk a Twin Peaks csúcsai voltak, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt a városra. Ide fel is lehet gyalogolni, de ha már autóval közlekedtünk, akkor célszerűbb volt inkább ezzel fedöcögni. Irgalmatlan szélben néztünk rá a városra innen.

Ezt követően gasztrotúránk indiai ebéddel folytatódott, amely történetesen a meleg negyedben volt. Az étel nagyon fűszeres volt, bár ez nekem nem volt meglepő, de azért sikert aratott. Ez volt talán a legvadabb ízvilág, amit kipróbáltunk, otthoni ízlelőbimbóknak teljesen szokatlan és ismerelten ízek. Következő célpontunk a Golden Gate Park volt, ahol biciklit kölcsönözve indultunk felfedezőútra. Eleinte a parkban kerekeztünk, megnéztük a Hippi dombot és elmentünk a Japán kert mellett is. Ezt követően a híd felé vettük az irányt, ahol megküzdöttünk a dimbes dombos utcákkal, valamint a hídra vezető emelkedővel is. Végül a híd túloldalán folytattuk utunkat. A híd mellett láttuk azokat a védemi lövegeket, amiket még a háborúk során használtak a híd védelmére, valamint gyönyörű plakátok voltak CFD szimulációkról, hogy pontosan milyen jelenség okozza a köd kialakulását az öbölben. A híd másik felén pedig egy nagyon jó modell volt egy "átlagos" és a Golden Gate híd szelvényéről, amelyen a szél hatását láthattuk és amellyel a Takoma híd katasztrófáját kívánták magyarázni. Visszafelé úton egy teljesen feldíszített katonai temetőt láttunk (ez valami háborús emlékünnep volt), majd a hippi negyedben sétáltunk, ahol láttam egy olyan szuper buborék gépet, amit érdemes lenne tanulmányozni. :) Csak kár, hogy pici bubikat csinált, de viszont ontotta magából, és mozgatható is volt. A hippi negyed egyébként annyiban hippi még ma is, hogy az utcán a szokottnál több a hajléktalan/hippi, és van 1-2 használt ruha bolt. Ezt leszámítva viszont a "hippi" ruhák eszméletlen árakon vannak, mikor lenne egy hippinek 200$ készpénze egy pólóra?

Másnap Cable Car-ral kezdtünk, majd egy kínai ebéddel folytattuk. A Cable car egy SF-i találmány, amely a meredek utcákban hivatott megkönnyíteni a közlekedést. Az út alatt futó kábeleken vontatja fel, vagy fékezi le magát a kocsi, amely több viszonylatban is közlekedik a városban. A 39. Pier-től a belvárosba tartóra ültünk fel, ahonnan egy kisebb séta után egy felszíni villamossal jöttünk vissza az autóhoz.

Jöhetett a kínai negyed, ahol ebédeltünk, és ebéd után besétáltunk a híres kínai városrészbe. Ami itt történt, az itt is marad, de annyit azért mondanék, hogy a csokiba mártott "izé", amit Jocó kinézett magának, egy őznek volt a farka. Szóval tényleg minden volt, a negyedelt teknős gondolatától máig émelygek, de a negyed szélén kapható bubble tea nagyon finom volt itt is, és az itt vett lychee szintén mennyei vacsorául szolgált este.

Végül turistáskodtunk egy kicsit még parton, majd elindultunk a reptér melletti szállásunkra, ahová már sötétedés után érkeztünk meg. Rengeteg élmény és vagy 3000 kép az, ami miatt mindig emlékezni fogunk az itt töltött napokra. Az autót még ezen a napon visszavittük a kölcsönzőbe, majd a szállásra visszatérve egy nagy alvás után én elsőként keltem és indultam útnak Atlantába, ahonnan másnap reggel jött a gépem haza. Vágytam már haza. Kalifornia nagyon szép volt, és e nélkül az út nélkül tényleg valami nagyon fontosat mulasztottam volna el az Államokból. Az itt történt rengeteg dolgot még így hetekkel később átgondolva is örömmel élem újra, és remélem, hogy a többieknek is legalább akkora élmény volt, mint nekem. Bár az biztos, hogy a napi ismeretlen nyelven írt éttermi menük bogarászása nem fog nekik hiányozni. :)

Szólj hozzá!

Címkék: Amerika USA San Francisco Road Trip Cupertino

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.