Voilà ma vie!

Keszte Pisti vagyok, ez a blog elsősorban a családomnak, barátaimnak, és ismerőseimnek szól arról, hogy éppen hol vagyok, és mi történik velem. Fél év párizsi Erasmus után 3 félévet töltöttem a BME Gépészmérnöki Modellezés mesterképzésén, majd a Fulbright ösztöndíjnak hála most Amerikában tanulok a Georgia Institute of Technology egyetemen, Aerospace Engineering mesterképzésen.

Címkék

1-es út (1) A38 (1) Air France (1) Akumal (1) Altaussee (1) Amerika (41) Amerikai foci (6) amerikai konyha (5) Amerikai Nagykövetség (1) áramlástan (5) Áramlástan Tanszék (2) Arizona (1) Atlanta (34) Atlanta Hawks (1) Ausztria (2) Balaton (1) beszámoló (29) BL (1) BME (5) bme (13) Boston (3) BroCamino (2) buborék készítés (1) Budai-hegység (1) Budapest (11) Buford (1) Caltech (1) Cancun (1) career decelopment (1) Career Development (1) Charleston (1) Charlotte (1) Chicago (1) Cleveland (1) Cover Letter (1) Cupertino (1) CV (1) Death Valley (1) Delaware (1) Delta (1) demonstrátor (1) dopping (1) dragon boat (1) El Camino (1) ensam (19) étkezde (1) európai (2) felmérés (1) felvételi (1) film (1) Firefly Run (1) Florida (3) Formula 1 (1) francia (15) francia konyha (9) Freddy Mercury (1) Fresno (2) FTC (1) Fulbright (28) Gateways Orientáció (2) Georgia (1) Georgiatech (30) Grand Canyon (1) GRE (1) Greyhound (2) GSU (3) Gyermekvasút (1) HAESF (3) Halloween (2) (1) Hungaroring (1) Idegenvezetők Világnapja (1) induló (1) interjú (1) J-1 vízum (1) Kalifornia (1) KEK (1) készülődés (8) kézilabda (1) koli (10) Kolibri (2) koncert (3) Lake Lanier (1) látogatók (14) Los Angeles (3) Los Angeles Lakers (1) Lufthansa (1) masszázs (1) masszázs tanfolyam (1) Memphis (2) Merida (1) Mexikó (1) Miami (1) MIT (1) Montgomery (1) Nádor terem (2) NAPI túra (1) NASCAR (3) National Park (4) Nevada (1) New Orleans (1) New York (1) New Yorki (1) nyár (1) nyelvtanfolyam (2) ólomüveg (1) oltás (1) ORGT (1) Ösztöndíj (1) ösztöndíj (12) Paddy And The Rats (1) paristech (4) párizs (36) Pensacola (1) Philadelphia (2) Piedmont Park (1) Pilis (1) Pittsburgh (1) Playa del Carmen (1) Portland (1) pszichológia (1) pszichológia napja Budapest (1) Queen (1) road trip (1) Road Trip (13) Salzstiegel (1) San Diego (1) San Francisco (3) Savannah (1) SCAD (1) Sequioa (1) síelés (2) solar decathlon (1) sportpszichológia (1) Stockholm (1) Stone Mountain (1) svédmasszázs (2) Szigetköz (8) tájfutás (6) TEDx (1) thai masszázs (1) Thanksgiving (1) TOEFL (1) Tululah Gorge (1) Tulum (1) túra (16) túravezetői (7) UGA (2) USA (46) USA vízum (2) Vakok Intézete (2) Virginia Tech (2) Washington (1) Washington DC (1) WestMar (6) West Point (1) Winston.Salem (1) Yosemite (2) Yoshua Trees (1) Címkefelhő

2011.11.13. 12:25 Keppi

Ma famille 2.

A családos Párizsnézés 2. része következik a tovább után. Lesz köd, sajtok, nevezetességek, és sok-sok gyaloglás.

Este érkeztek meg az Orlybusszal a Denfert-Rochereau RER megállóhoz. Nagyon örültem, mikor megláttam őket, mert már nagyon hiányoztak. :) Már első estére volt tervem, méghozzá a Tour Montparnasse megnézése. El is indultunk, de sajnos ez nem jött össze, mert bár felmehettünk volna, de közben vettük észre, hogy a torony teteje sűrű ködbe burkolózik. Így maximum a lift miatt érte volna meg felmenni, ami 40 másodperc alatt visz fel az 56. emeletre, de ez talán nem ér meg fejenként 10 €-t, a kilátás annál inkább.

Eljöttünk hozzám, összepakoltunk, és miután Anyu "felturbózta" a szállásomat néhány szőnyeggel, elindultunk a szállásukra, egy F1 hotelbe a 3. zónába. A hotel a metróállomástól 15-20 percre volt (1300 méter), ám készültünk a gyaloglásra. Végül odaértünk, és még este bevacsoráztunk különböző sajtokból. Vettem roquefort, gouda, és kék krémsajtot is, mellé baguettet, és körtét, mangót, illetve különböző gyümölcsleveket.

Másnap reggel nálunk kezdtünk reggelivel. Az előző napi bevásárlásom még kiterjedt füstölt virslire és dijoni mustárra is, így azt ettük meg, aztán pedig kalácsot lekvárral és mézzel, illetve az előző napi sajtok maradékát, amiket estére persze hűtöttünk. Majd jöhetett a városnézés.

Sajnos egész nap borongós idő volt, illetve november 11 a Fegyverszünet Napja (L' Armistice), az első világháború befejezésének (1918) emlékére. Ennek később még lesz jelentősége. Az útvonalunk a régi Operától indult, itt látható a család :) Az Operáról már sokszor írtam, most viszont sikerült bejutni is. Bár nem mentünk túl mélyre, de így is képet kaphattunk az épületet jellemző pompából.

Ezt követően átsétáltunk a Vendome téren, amit elegáns épületek vesznek körbe, a közepén álló oszlopon pedig Napóleon szobra áll. Végül a Jardin des Tuleries-en (Tüleriák kertjén) át értük el a Louvre-t. Nem volt még Museum Passunk (amivel 2-4-5 napig 60 múzeumba és nevezetességbe lehet bemenni, talán a legnépszerűbb látványosságok közül egyedül az Eiffel torony és a Montparnasse torony marad ki), illetve sajnos időnk sem volt arra, hogy megnézzük, lévén ez pénteken volt, és amikor vasárnap délelőtt ezt írom, ők már felszálláshoz készülődnek az Orly reptéren. A Carrousel-diadalív előtt azért készítettünk néhány képet.

Tovább indultunk a Szajna partján, majd a Tüleriákon keresztül egészen a Concorde térig, ahol megcsodáltuk a Napóleon által idehozott 3200 éves luxori obeliszket. A térhez közel volt a Madeleine templom, amely egyben a Grandes Boulevards-ok kiindulópontjában áll. Az oda vezető úton szinte még az Opera környékén találhatóaknál is elegánsabb (és drágább) üzletek voltak, köztük ez a Dior udvar, ahol azért megörökítettük magunkat. Ez dél felé volt, de látszik a fényeken, hogy alapvetően nem volt szép idő ezen a napon. Ami nem látszik, hogy még hideg is volt, de már régen feltalálták az emberek a ruhákat, szóval ez utóbbi kezelhető.

A Madeleine templom után vissza a Concorde térre, innen kezdődik a Champs Elysées. A következő képen az itt minket fogadó látvány látható: a Champs Elysées le volt zárva az állami ünnep miatt, így az úton indultunk el. A Petit és Grande Palais-nál volt egy fúvószenekar, ami folyamatosan indulókat játszott, illetve egyszer a La Marseillaise-t. Bár nem lehetett könnyű 10 fok alatti hőmérsékletben szabadtéren játszani. A Grande Palais-t megkerülve jutottunk a Pont Alexandre III mellé, amely Párizs legszebb hídja. Ez tényleg így van, de szerintem Párizs legszebb hídja sem olyan szép, mint mondjuk a Lánchíd kivilágítva. De tény, hogy később láttuk kivilágítva, és tényleg szép.

Visszatértünk a Champs Elysée-re, és utunkat tovább folytattuk a Diadalív felé. Útközben ettünk is, és a Renault szalont is megnéztük, ahol a néhány évvel ezelőtti Red Bull F1 autóról készítettem egy képet. Végül elértünk a Diadalívhez. Itt még látszottak az ünnepi megemlékezés nyomai, illetve az Ismeretlen Katona sírja is meg volt koszorúzva, és égett egy láng a közepén.

Ezt követően metróra ültünk, és elmentünk Montmarteba a Sacré Coeur-t megnézni, ahogy az az alábbi képen is látható.

Ettünk palacsintát, vettünk szuvenír pólót. Itt jegyezném meg, hogy nagyon jó Párizsos pólókat lehet kapni. Megnéztük továbbá a Sacré Coeur tövében álló kisebb templomot (aminek a bejárata annyira alig van jelezve, hogy a legtöbb ember észre sem veszi. Körbejártuk a Place du Tertre teret is, ahol a festők ezúttal is lenyűgöző alkotásaikat árulták, és immár a tér közepén sem volt szabadtéri étterem, így még több hely jutott a művészeknek. A Montmarte környékének megnézéséből nem maradhat ki a Moulin Rouge vörös malmának szemügyre vétele sem, így még átgyalogoltunk ide, majd a 67-es busszal 40 perc alatt már itt is voltunk nálunk. Azért választottuk ezt a hazautat,  mert bár a metróval gyorsabb lett volna, de a felszínen szép környéken megy a busz, elmegy a Notre Dame közelében, a Louvre mellett, és az iskolám mellett is.

Estére nagyon elfáradtunk, ezen a napon sokat gyalogoltunk. Vacsorára Anyu húslevesét ettük. :) Persze még ki is kellett menni a szállásra is ezt követően. A google segítségével lemértem, és 11 km körüli sétatávolság a reggeli és esti gyaloglással (és ehhez még hozzájön amit a Montmarte-ban császkáltunk), amit szegény Apu nem a legkényelmesebb cipőben tett meg. Este elég gyorsan elaludtunk a 3 fős szobában (négyen). :)

3 komment

Címkék: francia párizs koli látogatók ensam

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KP-papa 2011.11.19. 06:44:46

Jó lehetett a családi látogatás, a viszontlátás öröme, a hazai koszt, az anyai gondoskodás (szobád feldobása, főzés, hajvágás).
Jól megmozgattad a turista szakosztály oszlopos kirándulóit.
Kár, hogy csak egy nap igazán szép idő esett látogatásuk idejére, de novemberben annak is örülni kell.
Az első világháború végét 10 évvel előre hoztad, ami nem baj, mert rég volt. A gouda sajt nem illik a párizsi menübe, mert holland. Jók a képek és jók a városi ismertetések.
A diadalív alatti tűzről: ez egy örökmécses jellegű emléktűz. Folyamatosan ég és ha elaludna, bárki jogosult azt azonnal fellobbantani újra. Az ismeretlen katona sírjához tartozik, amit szinte naponta megkoszorúznak az arra vetődő különféle delegációk, diplomaták, mindenféle előkelőségek, akiket hivatalosan fogadnak. Ilyenkor a legkülönfélébb uniformisok tűnnek fel, mert vetésforgó szerűen, különböző haderők állnak díszőrséget.
Amikor a híradóban nézed nem látod, hogy közben zavartalanul köröznek rengeteg sávon az autók és gyakorlatilag észrevétlen az esemény a forgatag közepén álló jó nagy járdaszigeten. Néha komikus, mert írtó fontoskodóak és mereven protokollárisak a ceremóniák és az egészet a teljes érdektelenség, a nyüzsgő, lüktető város zavartalan hétköznapja veszi körül. Nagy a kontraszt.

Keppi · http://keppi.blog.hu/ 2011.11.19. 08:36:40

@KP-papa: Szia, és köszi a kommentet! Az első vh végét sajna elgépeltem, máris kijavítom. Csak azért emlékeztem meg egyébként az ünnepségről, mert emiatt a délelőtt folyamán zárva volt a Diadalív, szóval teljesen át kellett reggel tervezni a programot (újratervezés):)

Lexi6 2012.01.23. 23:50:19

Díjazom apud hozzászólását! :) Nekem különösképpen tetszett! :)