Voilà ma vie!

Keszte Pisti vagyok, ez a blog elsősorban a családomnak, barátaimnak, és ismerőseimnek szól arról, hogy éppen hol vagyok, és mi történik velem. Fél év párizsi Erasmus után 3 félévet töltöttem a BME Gépészmérnöki Modellezés mesterképzésén, majd a Fulbright ösztöndíjnak hála most Amerikában tanulok a Georgia Institute of Technology egyetemen, Aerospace Engineering mesterképzésen.

Címkék

1-es út (1) A38 (1) Air France (1) Akumal (1) Altaussee (1) Amerika (41) Amerikai foci (6) amerikai konyha (5) Amerikai Nagykövetség (1) áramlástan (5) Áramlástan Tanszék (2) Arizona (1) Atlanta (34) Atlanta Hawks (1) Ausztria (2) Balaton (1) beszámoló (29) BL (1) BME (5) bme (13) Boston (3) BroCamino (2) buborék készítés (1) Budai-hegység (1) Budapest (11) Buford (1) Caltech (1) Cancun (1) career decelopment (1) Career Development (1) Charleston (1) Charlotte (1) Chicago (1) Cleveland (1) Cover Letter (1) Cupertino (1) CV (1) Death Valley (1) Delaware (1) Delta (1) demonstrátor (1) dopping (1) dragon boat (1) El Camino (1) ensam (19) étkezde (1) európai (2) felmérés (1) felvételi (1) film (1) Firefly Run (1) Florida (3) Formula 1 (1) francia (15) francia konyha (9) Freddy Mercury (1) Fresno (2) FTC (1) Fulbright (28) Gateways Orientáció (2) Georgia (1) Georgiatech (30) Grand Canyon (1) GRE (1) Greyhound (2) GSU (3) Gyermekvasút (1) HAESF (3) Halloween (2) (1) Hungaroring (1) Idegenvezetők Világnapja (1) induló (1) interjú (1) J-1 vízum (1) Kalifornia (1) KEK (1) készülődés (8) kézilabda (1) koli (10) Kolibri (2) koncert (3) Lake Lanier (1) látogatók (14) Los Angeles (3) Los Angeles Lakers (1) Lufthansa (1) masszázs (1) masszázs tanfolyam (1) Memphis (2) Merida (1) Mexikó (1) Miami (1) MIT (1) Montgomery (1) Nádor terem (2) NAPI túra (1) NASCAR (3) National Park (4) Nevada (1) New Orleans (1) New York (1) New Yorki (1) nyár (1) nyelvtanfolyam (2) ólomüveg (1) oltás (1) ORGT (1) ösztöndíj (12) Ösztöndíj (1) Paddy And The Rats (1) paristech (4) párizs (36) Pensacola (1) Philadelphia (2) Piedmont Park (1) Pilis (1) Pittsburgh (1) Playa del Carmen (1) Portland (1) pszichológia (1) pszichológia napja Budapest (1) Queen (1) Road Trip (13) road trip (1) Salzstiegel (1) San Diego (1) San Francisco (3) Savannah (1) SCAD (1) Sequioa (1) síelés (2) solar decathlon (1) sportpszichológia (1) Stockholm (1) Stone Mountain (1) svédmasszázs (2) Szigetköz (8) tájfutás (6) TEDx (1) thai masszázs (1) Thanksgiving (1) TOEFL (1) Tululah Gorge (1) Tulum (1) túra (16) túravezetői (7) UGA (2) USA (46) USA vízum (2) Vakok Intézete (2) Virginia Tech (2) Washington (1) Washington DC (1) WestMar (6) West Point (1) Winston.Salem (1) Yosemite (2) Yoshua Trees (1) Címkefelhő

2014.09.04. 21:48 Keppi

Szigetköz

A 2014-es szigetközi evezős tábor beszámolója következik!

Idén volt 9. alkalommal, hogy megszálltunk dunasziget kicsiny falujában és indítottunk onnan kenutúrákat a szigetközi ágrendszer különböző részeire. Idén volt viszont először viszont, hogy egy árva szúnyoggal sem találkoztunk az egész út alatt, ami meglepő, mert néhány szigetközi ágban az ember általában a legrosszabbra számít, és még annál is több szúnyog jön szembe. Idén összesen 1 szúnyog csípett meg, de ennél a rövid pesti tartózkodásom alatt több vett belőlem vérmintát, úgyhogy ez egy tűrhető szám.

Számomra a tábor késve indult, mivel még Liszabonból utaztam haza, amikor a többiek már nagyban a nyitó vacsorát fogyasztották, így az első napi evezésről is lemaradtam. Utazhattam viszont cserébe Railjettel, ami nagyon tetszett. Sík pályán 150 km/h-val is mentünk, és a BP-Móvár távot 1 óra 40 perc alatt tettük meg, ami jóval gyorsabb az autónál.

Első napon (ami mindenki másnak a 2. volt) egyből az Ásványráró túrával kezdtünk, ami egy baromi szép zúgós túra. Még kicsit szoktam újra a kormányzást, volt egy hely, ahol Gábor vagy későn vette észre a zúgót, vagy nem volt egyéb lehetőség, de egy elég kemény lejtőn mentünk le, ahol a kétoldali hullám találkozásánál jóval a hajó fölé (belé) csaptak a hullámok. Azért a 9 év után már annyira rutinos volt a csapat, hogy az egész héten egy borulásra sem emlékszem. A túra végén pedig a halászi fagyival még kanupakolásra is rá tudtak venni minket. Azért kellett pakolni, mert másnap jött a nagy Szigetköz 100-as túra.

Ez az a túra, aminél reggel 50 km biciklizéssel indulunk fel egészen Haimburgig, majd ott levesszük a kenukat a trélerről, felrakjuk a bicókat a trélerre, és elindulunk le a nagy Dunán. Átvágunk a Dévényi-szoroson, fürdünk a várral szemben, majd Pozsony városát nézzük meg a vízről. Ezt követően jön egy újabb fürdőzés, tavaly már megtaláltunk ennek a helyét és idén is ugyanott csobbantunk. Jöhetett az átemelés Dunacsúnynál, ami idén nagyon kemény volt, mert a direkt a kenuknak épített csatorna egyik nap működik, másik nap nem, így az összes kenut jó 200 méteren át cipelni kellett. Annak ára, hogy a kenu nem borulékony többek között a nagyobb súlyában keresendő. Szóval nem meglepő, hogy ehhez csapatokba kellett verődni. És itt még nem is sötétedett, úgyhogy a tavalyi időnknél jobbat futottunk. A szigetközi ágrendszerben végül leboklásztunk a kis dunaszigeti kempingig, ahol jöhetett a biciklik leszerelése. A vacsorát gondolom nem kell mondanom, hogy már jóval sötétedés után ettük, és a módszer többnyire a kézzel lábbal lapátolás volt. Az ételről egyébként idén is csak jókat tudok mondani, a szakácsunk egy nagyon kedves hölgy volt, aki a szívét lelkét kitette a konyhában.

A nagy túra utáni pihenőn egy lazító napot terveztünk, ahol végre a kevésbé gyakorlott kormányosok is lehetőséghez jutottak, aminek hála a túra inkább a nádirigók szerelmi életének felderítéséből állt. :) Persze ez túlzás, de ki szeretne egyenesen menni, amikor lehet parttól parttig is 90 fokban? :) A pihenőnél egy nagy adag dinnyével koronáztuk meg a napot, majd irány haza, és jöhetett a biciklis verseny.

Másnap az idő nem járt a kegyünkben, így egy Móvár biciklis túrát csináltunk, ahol Fűzfa Zoli lánya volt a vezetőnk (Fűzfa Vera), megnéztük a Várat, a vár melletti kis kávézóban újratöltődtünk, majd a csapat együtt tekert át a Futurába, ami egy nagyon szuper interaktív kiállítás. Én már láttam, így a csapat azon feléhez csatlakoztam, akik a Lipóton található élményfürdőbe mentek. Előtte azért megnéztük A Lipóti Pékséget, vagyis a forrást, ami egy látvány-gyár volt, tehát miközben ettünk nézhettük, ahol lent a gyárban gyúrják / dagasztják / sütik a péksüteményeket. A fürdőben a pancsolás a hűvös nap után feltöltött minket, majd jöhetett a hajsza: kicsit későn reagáltunk, de minden vágyunk volt Halásziban fagyizni. Azonban alig volt időnk odaérni, így egy őrült rohanásba kezdtünk, aminek a végén csak odaértünk időben. Utána a hazaút már jóval tovább tartott, mert nem volt sok kedvünk újra tekerni.

Este táborzárás, és persze másnap jöhetett az utolsó evezés. Ekkor egy laza napot tartottunk (hehe, újra), és felfedeztük a környéket, olyan ágakba próbáltunk bemenni, amelyről még a Gábor sem tudta, hogy lehet-e. Egy helyen el is akadtunk, teljesen, de legalább ezt is kipróbáltuk. :)

A fél napos evezés után mi indulóra vettük, mivel 2 nap múlva nekem már Atlantába szólt a jegyem, és szerettem volna picit otthon is lenni 1 hónap Brocaminó (erről majd később írok) és 1 hét szigetköz után. Aztán ki tudja, lehet jövőre kicsit sikerült többet is itt töltenem. Tervek ugye mindig vannak.

Szólj hozzá!

Címkék: beszámoló túra Szigetköz BroCamino

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.