Voilà ma vie!

Keszte Pisti vagyok, ez a blog elsősorban a családomnak, barátaimnak, és ismerőseimnek szól arról, hogy éppen hol vagyok, és mi történik velem. Fél év párizsi Erasmus után 3 félévet töltöttem a BME Gépészmérnöki Modellezés mesterképzésén, majd a Fulbright ösztöndíjnak hála most Amerikában tanulok a Georgia Institute of Technology egyetemen, Aerospace Engineering mesterképzésen.

Címkék

1-es út (1) A38 (1) Air France (1) Akumal (1) Altaussee (1) Amerika (41) Amerikai foci (6) amerikai konyha (5) Amerikai Nagykövetség (1) áramlástan (5) Áramlástan Tanszék (2) Arizona (1) Atlanta (34) Atlanta Hawks (1) Ausztria (2) Balaton (1) beszámoló (29) BL (1) BME (5) bme (13) Boston (3) BroCamino (2) buborék készítés (1) Budai-hegység (1) Budapest (11) Buford (1) Caltech (1) Cancun (1) career decelopment (1) Career Development (1) Charleston (1) Charlotte (1) Chicago (1) Cleveland (1) Cover Letter (1) Cupertino (1) CV (1) Death Valley (1) Delaware (1) Delta (1) demonstrátor (1) dopping (1) dragon boat (1) El Camino (1) ensam (19) étkezde (1) európai (2) felmérés (1) felvételi (1) film (1) Firefly Run (1) Florida (3) Formula 1 (1) francia (15) francia konyha (9) Freddy Mercury (1) Fresno (2) FTC (1) Fulbright (28) Gateways Orientáció (2) Georgia (1) Georgiatech (30) Grand Canyon (1) GRE (1) Greyhound (2) GSU (3) Gyermekvasút (1) HAESF (3) Halloween (2) (1) Hungaroring (1) Idegenvezetők Világnapja (1) induló (1) interjú (1) J-1 vízum (1) Kalifornia (1) KEK (1) készülődés (8) kézilabda (1) koli (10) Kolibri (2) koncert (3) Lake Lanier (1) látogatók (14) Los Angeles (3) Los Angeles Lakers (1) Lufthansa (1) masszázs (1) masszázs tanfolyam (1) Memphis (2) Merida (1) Mexikó (1) Miami (1) MIT (1) Montgomery (1) Nádor terem (2) NAPI túra (1) NASCAR (3) National Park (4) Nevada (1) New Orleans (1) New York (1) New Yorki (1) nyár (1) nyelvtanfolyam (2) ólomüveg (1) oltás (1) ORGT (1) Ösztöndíj (1) ösztöndíj (12) Paddy And The Rats (1) paristech (4) párizs (36) Pensacola (1) Philadelphia (2) Piedmont Park (1) Pilis (1) Pittsburgh (1) Playa del Carmen (1) Portland (1) pszichológia (1) pszichológia napja Budapest (1) Queen (1) road trip (1) Road Trip (13) Salzstiegel (1) San Diego (1) San Francisco (3) Savannah (1) SCAD (1) Sequioa (1) síelés (2) solar decathlon (1) sportpszichológia (1) Stockholm (1) Stone Mountain (1) svédmasszázs (2) Szigetköz (8) tájfutás (6) TEDx (1) thai masszázs (1) Thanksgiving (1) TOEFL (1) Tululah Gorge (1) Tulum (1) túra (16) túravezetői (7) UGA (2) USA (46) USA vízum (2) Vakok Intézete (2) Virginia Tech (2) Washington (1) Washington DC (1) WestMar (6) West Point (1) Winston.Salem (1) Yosemite (2) Yoshua Trees (1) Címkefelhő

2011.09.21. 18:29 Keppi

La santé

Bármennyire is igyekszik az ember, néha van, hogy egy olyan vírus jön szembe, ami ledönti a lábáról. Sikeresen benyaltam valami francia vírust, aminek hála ma kipróbálhattam a francia egészségügyet, így most erről írok.

Röviden a helyzetem. Nem szeretném nagyon részletezni a tüneteket, beteg vagyok. Éjszaka alig aludtam, és reggel úgy ébredtem, hogy iskola szóba sem jöhet, azonnal dokihoz kell menni mielőtt komolyabb baj lesz. Átgyalogoltam a másik épületbe a recepcióhoz, megkérdeztem hogy hova menjek. Mondott egy címet, szerencsére pont ekkor volt rendelés. Első sokk: 22€ csak hogy rád nézzen a doki. Mindegy, ha egyszer muszáj akkor menni kell, majd a biztosítás fedezi.

Elmentem a dokihoz, aki elvileg anglofón, tehát angolul beszélő. Ő lehet is, bár pont nem ő volt, de a helyettesítője is nagyon rendes volt. KKészültem egyébként a rendelésre. Reggel fél órán át fordítottam a tüneteket: elharmadoltam egy lapot, és ráírtam magyarul, angolul, és franciául. Valamelyik csak jó lesz. Kaptam gyógyszert, megmérte a vérnyomásom, a lázam (homlokomra tett hőre színeződő papírral!), meghallgatta a szívem, hasam. Még fizetni sem kellett, azt mondta gratuit. :) Felírt pár gyógyszert 25€-ért, és a következő küldetés, hogy még ma menjek el laborra.

Az RATP útvonaltervezője picit csalt, így az utca másik végénél tett le. A 30-as szám körül, amikor nekem a 226-os kellett. Ez olyan 1 óra séta, de egy dolgot megfigyeltem ez alatt. A franciáknál a pékségek nagyon komolyan adnak magukra. Csili-vili kirakatok, és mindegyik olyan, mint ha látvány pékség lenne. Csak még mellé finomak is. Bár baromi drágák, 1 croissant közel 1€, és nem is nagy (kicsi), a baguett pedig szintén 1€ körül van.

A laborról nem sokat beszélnék, élmény volt mire sikerült kézzel-lábbal megértenünk magunkat. Potom 100€-val az aranyérmes pénzügyi sokk volt mára. Persze ezt is fizeti majd a biztosító sőt, lehet a gyógyszereket is. Csak most meg kell előlegezni, és szépen eltenni a blokkokat.

És hogy ezt honnan tudom.. Ma mivel a suliba már nem értem be a délelőtti etapra, ezért elmentem intézni a lakhatási támogatást (CAF). Elakadtam, ezért odamentem egyik segítőhöz, és rövidesen olyan történt amire nem számítottam: "Te magyar vagy?". Jupijé, itt, a Cité Universitaire területén. Ez volt a nap egyik fénypontja. A másik Alexa csodaszép levele, amitől még a kínlódások közepette is jobb kedvem lett! :)

6 komment

Címkék: francia koli


A bejegyzés trackback címe:

https://keppi.blog.hu/api/trackback/id/tr843244015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KP-papa 2011.09.25. 14:00:45

Uff !

Te szegény! Otthon sem jó betegnek lenni, hát még idegenben?! Eltelt pár nap azóta és sehol egy bejegyzés. Remélem azért, mert minden jóra fordult, csavarogsz és nem azért mert már erre sincs erőd. Nyugtass meg!
Péter

Keppi · http://keppi.blog.hu/ 2011.09.25. 19:08:48

@KP-papa: Igazából erőm már kezd visszatérni, köszönöm. Ma már az eddigiekhez képest kifejezetten jól vagyok. Töltöttem egy estét az ügyeleten is, elég komoly volt. De ennek is meg van az előnye, majd írok a francia egészségügyről bővebben :) Mindenesetre még holnap délután megyek vizsgálatra, aztán remélhetőleg vége és már koncentrálhatok a sulira.

terifeller 2011.09.26. 22:47:13

Szia Isti!!
lehet hogy érdemes lenne valami vitaminfélét szedned,hogy nagyobb sikerrel elkerüld legközelebb a vírusokat(vagy ők téged)!Gyógyulj meg!!
Megírigyeltük Zsumamát,hogy annyi mindent mesél és tud rólad,és valami blogfélét is emlegetett...hát most már mi is szeretettel olvassuk,nagyon örülünk hogy így tudunk rólad,és láthatunk is pár fotón téged,amik igazán szépek!
Nagyon sokat emlegetünk,gondolatban veled vagyunk!!
Minden szépet és jót kívánunuk,nagyon vigyázz magadra!!
Várjuk a további bejegyzéseid!

Keppi · http://keppi.blog.hu/ 2011.09.27. 20:20:23

@terifeller: Köszi szépen Terike! Szedtem egyébként, és nem is hagyom abba. Már jól vagyok szerencsére :) Ha esetleg van kedvetek ruccanjatok ki valamikor, akár januárban is, mert én január végéig itt leszek. (Persze karácsonykor találkozunk majd!).
süti beállítások módosítása