Ma Norbival ismét városnézést tartottunk. Jártunk a modern városrézben, a Défense negyedben. Itt található a Grande Arche, ami az új diadalív. Ezt a Champs Elysées végében helyezték el. Úgy van kialakítva, hogy a Champs Elysées tökéletesen egyenesen jön Concorde tértől a Diadalíven át idáig. Tehát a Grande Arche előle szépen át lehet látni a Diadalív alatt. Azonban nem teljesen párhuzamosak, a Grande Arche kicsit ki van fordítva, és ezzel elvileg azt akarták szimbolizálni, hogy Franciaország nyit a világ felé.
A megközelíthetősége egyébként kiváló, mi az 1-es metróval jöttünk (ami náluk is a sárga metró, biztos rólunk másolták), de még az RER A is megáll itt. A negyedben 14 150m-nél magasabb felhőkarcoló található, és naponta 150.000 ember jár ide dolgozni, ezzel ez Európa legnagyobb üzleti negyede. De található itt Hilton hotel, és Sofitel is. Itt van irodaháza az Alstom-nak akiktől talán egyszer sikerül megvennünk a 4-es metróhoz való kocsikat, vagy az EDF, amely több Budapesti és vidéki erőművet birtokol, és persze még sok nagy cégnek.
Ezt követően gumikerekű metróval mentünk át a Musée des Arts et Métiers-be, amely múzeum az itteni iskolám nevét viseli. De ami még ennél is fontosabb (bár ez volt az eddigi legérdekesebb múzeum a számomra, de sajnos nem tudtuk végignézni, mert jött a záróra), hogy miért jók a gumikerekű metrók. Norbival sokat gondolkodtunk ezen. Mert látatlanban arra gondolna az ember, hogy halk, csakhogy a valóságban nem halk, konkrétan hangosabb, mint a sínen futó (ugyanis ennél is vannak sínek). A megoldás az, hogy a kerekek tapadása jobb, így jobban gyorsul és jobban lassul, tehát összességében gyorsabban tud közlekedni. Az 1-es metró vonalán még vasárnap is 1-2 perce követési távolságok vannak. Az info innen származik: andromedes.uw.hu/erdekesseg.html .
A múzeumba még vissza megyek, amit eddig láttam: rövidfilm a TGV motorkocsijáról szélcsatornában, Renault V10-es F1 motor,számos repülőgép modell és makett, életnagyságúak is. Voltak interaktív dolgok, pl lehetett különböző fogazású fogaskerekes áttételeket megforgatni. Volt még ember nagyságú csapágy, és napenergiával működtett ház (ez a szakdolgozat szempontjából volt érdekes), régi és új biciklik, és még számos érdekesség.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.