Voilà ma vie!

Keszte Pisti vagyok, ez a blog elsősorban a családomnak, barátaimnak, és ismerőseimnek szól arról, hogy éppen hol vagyok, és mi történik velem. Fél év párizsi Erasmus után 3 félévet töltöttem a BME Gépészmérnöki Modellezés mesterképzésén, majd a Fulbright ösztöndíjnak hála most Amerikában tanulok a Georgia Institute of Technology egyetemen, Aerospace Engineering mesterképzésen.

Címkék

1-es út (1) A38 (1) Air France (1) Akumal (1) Altaussee (1) Amerika (41) Amerikai foci (6) amerikai konyha (5) Amerikai Nagykövetség (1) áramlástan (5) Áramlástan Tanszék (2) Arizona (1) Atlanta (34) Atlanta Hawks (1) Ausztria (2) Balaton (1) beszámoló (29) BL (1) BME (5) bme (13) Boston (3) BroCamino (2) buborék készítés (1) Budai-hegység (1) Budapest (11) Buford (1) Caltech (1) Cancun (1) career decelopment (1) Career Development (1) Charleston (1) Charlotte (1) Chicago (1) Cleveland (1) Cover Letter (1) Cupertino (1) CV (1) Death Valley (1) Delaware (1) Delta (1) demonstrátor (1) dopping (1) dragon boat (1) El Camino (1) ensam (19) étkezde (1) európai (2) felmérés (1) felvételi (1) film (1) Firefly Run (1) Florida (3) Formula 1 (1) francia (15) francia konyha (9) Freddy Mercury (1) Fresno (2) FTC (1) Fulbright (28) Gateways Orientáció (2) Georgia (1) Georgiatech (30) Grand Canyon (1) GRE (1) Greyhound (2) GSU (3) Gyermekvasút (1) HAESF (3) Halloween (2) (1) Hungaroring (1) Idegenvezetők Világnapja (1) induló (1) interjú (1) J-1 vízum (1) Kalifornia (1) KEK (1) készülődés (8) kézilabda (1) koli (10) Kolibri (2) koncert (3) Lake Lanier (1) látogatók (14) Los Angeles (3) Los Angeles Lakers (1) Lufthansa (1) masszázs (1) masszázs tanfolyam (1) Memphis (2) Merida (1) Mexikó (1) Miami (1) MIT (1) Montgomery (1) Nádor terem (2) NAPI túra (1) NASCAR (3) National Park (4) Nevada (1) New Orleans (1) New York (1) New Yorki (1) nyár (1) nyelvtanfolyam (2) ólomüveg (1) oltás (1) ORGT (1) ösztöndíj (12) Ösztöndíj (1) Paddy And The Rats (1) paristech (4) párizs (36) Pensacola (1) Philadelphia (2) Piedmont Park (1) Pilis (1) Pittsburgh (1) Playa del Carmen (1) Portland (1) pszichológia (1) pszichológia napja Budapest (1) Queen (1) Road Trip (13) road trip (1) Salzstiegel (1) San Diego (1) San Francisco (3) Savannah (1) SCAD (1) Sequioa (1) síelés (2) solar decathlon (1) sportpszichológia (1) Stockholm (1) Stone Mountain (1) svédmasszázs (2) Szigetköz (8) tájfutás (6) TEDx (1) thai masszázs (1) Thanksgiving (1) TOEFL (1) Tululah Gorge (1) Tulum (1) túra (16) túravezetői (7) UGA (2) USA (46) USA vízum (2) Vakok Intézete (2) Virginia Tech (2) Washington (1) Washington DC (1) WestMar (6) West Point (1) Winston.Salem (1) Yosemite (2) Yoshua Trees (1) Címkefelhő

2011.09.18. 19:49 Keppi

La Défense

Ma Norbival ismét városnézést tartottunk. Jártunk a modern városrézben, a Défense negyedben. Itt található a Grande Arche, ami az új diadalív. Ezt a Champs Elysées végében helyezték el. Úgy van kialakítva, hogy a Champs Elysées tökéletesen egyenesen jön Concorde tértől a Diadalíven át idáig. Tehát a Grande Arche előle szépen át lehet látni a Diadalív alatt. Azonban nem teljesen párhuzamosak, a Grande Arche kicsit ki van fordítva, és ezzel elvileg azt akarták szimbolizálni, hogy Franciaország nyit a világ felé.

A megközelíthetősége egyébként kiváló, mi az 1-es metróval jöttünk (ami náluk is a sárga metró, biztos rólunk másolták), de még az RER A is megáll itt. A negyedben 14 150m-nél magasabb felhőkarcoló található, és naponta 150.000 ember jár ide dolgozni, ezzel ez Európa legnagyobb üzleti negyede. De található itt Hilton hotel, és Sofitel is. Itt van irodaháza az Alstom-nak akiktől talán egyszer sikerül megvennünk a 4-es metróhoz való kocsikat, vagy az EDF, amely több Budapesti és vidéki erőművet birtokol, és persze még sok nagy cégnek.

Ezt követően gumikerekű metróval mentünk át a Musée des Arts et Métiers-be, amely múzeum az itteni iskolám nevét viseli. De ami még ennél is fontosabb (bár ez volt az eddigi legérdekesebb múzeum a számomra, de sajnos nem tudtuk végignézni, mert jött a záróra), hogy miért jók a gumikerekű metrók. Norbival sokat gondolkodtunk ezen. Mert látatlanban arra gondolna az ember, hogy halk, csakhogy a valóságban nem halk, konkrétan hangosabb, mint a sínen futó (ugyanis ennél is vannak sínek). A megoldás az, hogy a kerekek tapadása jobb, így jobban gyorsul és jobban lassul, tehát összességében gyorsabban tud közlekedni. Az 1-es metró vonalán még vasárnap is 1-2 perce követési távolságok vannak. Az info innen származik: andromedes.uw.hu/erdekesseg.html .

A múzeumba még vissza megyek, amit eddig láttam: rövidfilm a TGV motorkocsijáról szélcsatornában, Renault V10-es F1 motor,számos repülőgép modell és makett, életnagyságúak is. Voltak interaktív dolgok, pl lehetett különböző fogazású fogaskerekes áttételeket megforgatni. Volt még ember nagyságú csapágy, és napenergiával működtett ház (ez a szakdolgozat szempontjából volt érdekes), régi és új biciklik, és még  számos érdekesség.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://keppi.blog.hu/api/trackback/id/tr173236673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása