Voilà ma vie!

Keszte Pisti vagyok, ez a blog elsősorban a családomnak, barátaimnak, és ismerőseimnek szól arról, hogy éppen hol vagyok, és mi történik velem. Fél év párizsi Erasmus után 3 félévet töltöttem a BME Gépészmérnöki Modellezés mesterképzésén, majd a Fulbright ösztöndíjnak hála most Amerikában tanulok a Georgia Institute of Technology egyetemen, Aerospace Engineering mesterképzésen.

Címkék

1-es út (1) A38 (1) Air France (1) Akumal (1) Altaussee (1) Amerika (41) Amerikai foci (6) amerikai konyha (5) Amerikai Nagykövetség (1) áramlástan (5) Áramlástan Tanszék (2) Arizona (1) Atlanta (34) Atlanta Hawks (1) Ausztria (2) Balaton (1) beszámoló (29) BL (1) BME (5) bme (13) Boston (3) BroCamino (2) buborék készítés (1) Budai-hegység (1) Budapest (11) Buford (1) Caltech (1) Cancun (1) career decelopment (1) Career Development (1) Charleston (1) Charlotte (1) Chicago (1) Cleveland (1) Cover Letter (1) Cupertino (1) CV (1) Death Valley (1) Delaware (1) Delta (1) demonstrátor (1) dopping (1) dragon boat (1) El Camino (1) ensam (19) étkezde (1) európai (2) felmérés (1) felvételi (1) film (1) Firefly Run (1) Florida (3) Formula 1 (1) francia (15) francia konyha (9) Freddy Mercury (1) Fresno (2) FTC (1) Fulbright (28) Gateways Orientáció (2) Georgia (1) Georgiatech (30) Grand Canyon (1) GRE (1) Greyhound (2) GSU (3) Gyermekvasút (1) HAESF (3) Halloween (2) (1) Hungaroring (1) Idegenvezetők Világnapja (1) induló (1) interjú (1) J-1 vízum (1) Kalifornia (1) KEK (1) készülődés (8) kézilabda (1) koli (10) Kolibri (2) koncert (3) Lake Lanier (1) látogatók (14) Los Angeles (3) Los Angeles Lakers (1) Lufthansa (1) masszázs (1) masszázs tanfolyam (1) Memphis (2) Merida (1) Mexikó (1) Miami (1) MIT (1) Montgomery (1) Nádor terem (2) NAPI túra (1) NASCAR (3) National Park (4) Nevada (1) New Orleans (1) New York (1) New Yorki (1) nyár (1) nyelvtanfolyam (2) ólomüveg (1) oltás (1) ORGT (1) Ösztöndíj (1) ösztöndíj (12) Paddy And The Rats (1) paristech (4) párizs (36) Pensacola (1) Philadelphia (2) Piedmont Park (1) Pilis (1) Pittsburgh (1) Playa del Carmen (1) Portland (1) pszichológia (1) pszichológia napja Budapest (1) Queen (1) Road Trip (13) road trip (1) Salzstiegel (1) San Diego (1) San Francisco (3) Savannah (1) SCAD (1) Sequioa (1) síelés (2) solar decathlon (1) sportpszichológia (1) Stockholm (1) Stone Mountain (1) svédmasszázs (2) Szigetköz (8) tájfutás (6) TEDx (1) thai masszázs (1) Thanksgiving (1) TOEFL (1) Tululah Gorge (1) Tulum (1) túra (16) túravezetői (7) UGA (2) USA (46) USA vízum (2) Vakok Intézete (2) Virginia Tech (2) Washington (1) Washington DC (1) WestMar (6) West Point (1) Winston.Salem (1) Yosemite (2) Yoshua Trees (1) Címkefelhő

2011.09.07. 22:29 Keppi

Paris Le Grand Hotel Intercontinental

Ma találkoztam Török Árpival, mivel szuper rendes volt, és elhozta az otthon maradt cuccaim. Ez egy kicsi, ám annál nehezebb sporttáskát jelent.

Délelőtt pihentem, majd délben megebédeltem szokásomhoz híven az RU (resto-universitaire)-ben. Itt ejtenék pár szót a kajáról, ugyanis nem semmi, hogy milyen kajákat eszem. Tegnap ebédre tintahal karikákat ettem (bár csak utólag jöttem rá erre), vacsorára pedig nyúlhúst. A mai ebédem tonhal volt, de nem a konzerves fajta, hanem rendesen sütve, szósszal a tetején. Ez tényleg gasztronómiai élmény volt, ha szabad így fogalmazzak. A vacsorám pedig burgundy marha. És miközben napról napra egyre jobban hiányoznak az otthoniak, ezek a kajálások azért mindig feldobják a napom. Azért a hiányban lassan elérkezem a holtponthoz szerintem, és utána talán jobb lesz kicsit.

Ahogy befejeztem az ebédet hívott Árpi, én meg útra keltem a címben szereplő hotelbe. A hotel hatalmas, Párizs legelőkelőbb részén van, rálátással a párizsi operaházra. Az árak elképesztőek, 1 éjszaka -célszerű megkapaszkodni- 800€. Hát, ebből nekem 2 havi lakbérem kijön. Bár ez Árpi szerint is abszurd, és a konferencia miatt vannak így feltornászva az árak. Egyébként ez az olcsóbb szoba volt, ahogy az árlistát néztem. Alábbi képen a hotel, a következőn pedig az operaház, bár ide egyszer el fogok még menni, hogy rendesen megnézzem. A hotel előcsarnokában antik bútorok, és egy hatalmas fehér orchidea kupac volt. Árpi még a recepciónál várt. Bejelentkezett, és nem volt meg a szobája kulcsa. Szóval eltették a recepciónál a csomagját és beültünk valahova a közelben Beszélgettünk egy fél órát, aztán rohannia kellett a megbeszélésre. De jó volt végre magyar emberrel találkozni, és persze Árpival mindig is jó találkozni :)

 

6 komment

Címkék: párizs francia konyha


A bejegyzés trackback címe:

https://keppi.blog.hu/api/trackback/id/tr473210180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KP-papa 2011.09.08. 07:11:57

Kedves Isti !

Nagy élvezettel olvasom blogodat.
Mátéval kiutazunk az őszi szünetre.
(X.28.-XI.6)
Repülőjegyünk már van. Szállásunk, ellátásunk megoldatlan. A vonzó diákkonyha gondolom nem nyitott a kóbor látogatók számára.
Bizonyos, hogy nem tudunk szállodába menni, legalábbis nem 800 € nagyságrendjében, hacsak nem az egész időszakra ennyi teljes ellátással. :-)
Én laktam egyszer a Luxemburg kert alatt egy inci-finci zajos utcában egy padlásszobában. Majd rákeresek, hogy hol is lehetett. Jó esti séta-hely, mert minden ház egy romkocsma benne.
Üdv
Péter

KP-papa 2011.09.08. 09:44:32

Megvan: Rue Guisarde (Metro: Saint Sulpice, de a Luxemburg RER-től sincs messze. "Rive gauche", tehát a baloldalibb érzelmű, bohémabb, lazább, diák-oldalon van.)

Keppi · http://keppi.blog.hu/ 2011.09.08. 09:50:33

@KP-papa: Kedves Péter!

Persze, a 800€-s ár szerintem mindenki számára abszurd, ezt inkább elrettentésnek szántam. Tudom ám, hogy utaztok, és örülök is neki! :) Én interneten f1 hotelekről olvastam, amik igen olcsóak, viszont olyanok is. De többen lehet 1 szobában aludni, ami pozitívan befolyásolja az árat.
Illetve vannak a Hostelek, de ha mindenképp valami igényesebbet szeretnétek, akkor ez az oldal a legjobb: www.hotelscombined.com/City/Paris.htm Több, mint 2000 párizsi hotel van benne, beírod hogy mikor, hány személy, és kidobja a legolcsóbbat.

A diákkonyha viszont szerintem számotokra is elérhető. Minden nap látok idősebb embereket is jönni, csak ők nem kártyával, hanem kp-val fizetnek. Máténak persze kártyát is csinálhattok első nap, kb 2 perc alatt kész, és 2€. Nemzetközi diák kell hozzá, azt mondjuk amúgy is mindenképpen váltsátok ki, ha még nincs, mert azzal szinte minden nevezetesség ingyenes.
Egyébként nagyon örülök, hogy tetszik a blogom! :)

KP-papa 2011.09.08. 09:51:07

Ad Opera
Kettő van ugyebár: a képen látható régi és a sokat vitatott új, modern a Pl. Bastille-on.
ha van időd, akkor a hideg beállta előtt sétálj egyet a csatornák mentén. Ott kezdődik a Bastille-nál és megy kifelé a Cité felé hosszasan. Aranyos környék. Zsilipek, rakpartok stb. Nem túl közismert turisztikai célpont, de annál jobb !!! Van ott egy öreg, régi, működő kórház is. Be lehet menni a kertjébe, kápolnájába. Szép az is.

KGábor 2011.09.09. 00:18:04

Szia Pisti!

Én is követem ám az irományod :)
Fura így olvasni, hogy néhány hete még mi is ott voltunk, és ugyanazokat a képeket csináltuk mint te :) Bár mi nem ismerkedtünk kameruniakkal és nem találtuk meg az olcsó éttermet :(
Érezd jól magad, sok sikert!

Üdv: Gábor
süti beállítások módosítása