Voilà ma vie!

Keszte Pisti vagyok, ez a blog elsősorban a családomnak, barátaimnak, és ismerőseimnek szól arról, hogy éppen hol vagyok, és mi történik velem. Fél év párizsi Erasmus után 3 félévet töltöttem a BME Gépészmérnöki Modellezés mesterképzésén, majd a Fulbright ösztöndíjnak hála most Amerikában tanulok a Georgia Institute of Technology egyetemen, Aerospace Engineering mesterképzésen.

Címkék

1-es út (1) A38 (1) Air France (1) Akumal (1) Altaussee (1) Amerika (41) Amerikai foci (6) amerikai konyha (5) Amerikai Nagykövetség (1) áramlástan (5) Áramlástan Tanszék (2) Arizona (1) Atlanta (34) Atlanta Hawks (1) Ausztria (2) Balaton (1) beszámoló (29) BL (1) BME (5) bme (13) Boston (3) BroCamino (2) buborék készítés (1) Budai-hegység (1) Budapest (11) Buford (1) Caltech (1) Cancun (1) career decelopment (1) Career Development (1) Charleston (1) Charlotte (1) Chicago (1) Cleveland (1) Cover Letter (1) Cupertino (1) CV (1) Death Valley (1) Delaware (1) Delta (1) demonstrátor (1) dopping (1) dragon boat (1) El Camino (1) ensam (19) étkezde (1) európai (2) felmérés (1) felvételi (1) film (1) Firefly Run (1) Florida (3) Formula 1 (1) francia (15) francia konyha (9) Freddy Mercury (1) Fresno (2) FTC (1) Fulbright (28) Gateways Orientáció (2) Georgia (1) Georgiatech (30) Grand Canyon (1) GRE (1) Greyhound (2) GSU (3) Gyermekvasút (1) HAESF (3) Halloween (2) (1) Hungaroring (1) Idegenvezetők Világnapja (1) induló (1) interjú (1) J-1 vízum (1) Kalifornia (1) KEK (1) készülődés (8) kézilabda (1) koli (10) Kolibri (2) koncert (3) Lake Lanier (1) látogatók (14) Los Angeles (3) Los Angeles Lakers (1) Lufthansa (1) masszázs (1) masszázs tanfolyam (1) Memphis (2) Merida (1) Mexikó (1) Miami (1) MIT (1) Montgomery (1) Nádor terem (2) NAPI túra (1) NASCAR (3) National Park (4) Nevada (1) New Orleans (1) New York (1) New Yorki (1) nyár (1) nyelvtanfolyam (2) ólomüveg (1) oltás (1) ORGT (1) Ösztöndíj (1) ösztöndíj (12) Paddy And The Rats (1) paristech (4) párizs (36) Pensacola (1) Philadelphia (2) Piedmont Park (1) Pilis (1) Pittsburgh (1) Playa del Carmen (1) Portland (1) pszichológia (1) pszichológia napja Budapest (1) Queen (1) road trip (1) Road Trip (13) Salzstiegel (1) San Diego (1) San Francisco (3) Savannah (1) SCAD (1) Sequioa (1) síelés (2) solar decathlon (1) sportpszichológia (1) Stockholm (1) Stone Mountain (1) svédmasszázs (2) Szigetköz (8) tájfutás (6) TEDx (1) thai masszázs (1) Thanksgiving (1) TOEFL (1) Tululah Gorge (1) Tulum (1) túra (16) túravezetői (7) UGA (2) USA (46) USA vízum (2) Vakok Intézete (2) Virginia Tech (2) Washington (1) Washington DC (1) WestMar (6) West Point (1) Winston.Salem (1) Yosemite (2) Yoshua Trees (1) Címkefelhő

2013.12.17. 05:54 Keppi

Boston behavazva

Elérkezett a várva várt utazás első állomása: Boston. A lényegre ugorva: imádom Boston havas kis utcáiban fellelhető kincseket, az andalgó párokat és úgy az egész "sötétedés után is lehet kint sétálni" dolgot. :)

DSCN1704.JPG

Szombat reggel 5 órakor keltem, ami engem ismerve elég nagy szó, de a tartalék időm minden percét kihasználtam, mire végül sikerült összekészülnöm (és minimalizálni az elfelejtett dolgok számát). Persze péntek este még egy búcsúbulit tartottunk, amire alább a bizonyíték. 

DSCN1604_1.JPG

A szombati nap reggelén Atlanta esővel búcsúztatott. Ez persze csak az első néhány lépés után vált világossá, ahogy az is, hogy a csomagjaimmal egy picit túlvállaltam magam. Bár a kézipoggyásznak szánt táska az értékek miatt nehezebb volt, mint a feladandó, a reptéren derült csak ki, hogy még a feladandó is 48 font lett a maximális 50-ből. A buszmegállóig kiérve megnyugodtam, hogy ennél jobban maximum Anyu tudott volna bepakolni, úgyhogy egyelőre ez is megteszi.

A repülőtérre 3 órával a gép indulása előtt terveztem kiérni, ami a lassú tömegközlekedésnek és a hosszas biztonsági ellenőrzésnek hála jó fél órás várakozást jelentett mindössze a beszállítás kezdetéig. Első utam Charlotte-ba vezetett a US Airways-szel. Az indulásnál összeszedett 40 perces késést a jó 45 perces út alatt nem sikerült ledolgozni, úgyhogy az átszállásnál elég rohamtempóra kellett venni a figurát, amit nem könnyített meg a kabin végében elhelyezett kézipoggyászom, és a csak első ajtós leszállítás. Sorról sorra kommandóztam hátra, majd a terminálon át futva végül a már 10 perce zajló beszállítást még pont elcsíptem, és már huppanhattam is le a helyemre. Egyébként Charlotte-ban is zuhogott az eső.

DSCN1619.JPG

DSCN1635.JPG

Innen már megállíthatatlanul repültünk Bostonig, amiből persze a sűrű felhők között nem sokat láttam, de néha sikerült jó képeket is csinálni. Ahogy kiléptünk Boston felett a felhők közül, és megláttam, hogy minden hófehér, gyermeki ujjongás kerített a hatalmába. Az atlantai meleg után kicsit már vágytam a fagyoskodásra, bár tudtam, hogy itt most nem a kellemesen hideg fog várni. Előre hóvihart mondtak, amit meg is erősített már leszálláskor a 20 fokra nyitott ívelőlap (nagyobb íveltség kisebb átesési sebességet eredményez, így végeredményként lassabban tudjuk megközelíteni a kifutópályát). Épségben földet értünk, valamit a csomagom is minden gond nélkül meglett. Bár Zsolt előre írta, hogy ő mindenfelé biciklivel jár, azért örültem, hogy autóval vettek fel a reptéren. Vendéglátóm, Zsolt feleségével, Eszterrel, valamit 2,5 éves fiukkal, Palkóval lakik a Harvard közelében. egy otthonosan berendezett kis lakásban. Egyébként a Harvard Law School-ba jár, ami már önmagában sem semmi!

DSCN1637.JPG

DSCN1646.JPG

DSCN1652.JPG

Hazafelé a repteret követő alagútból kilépve azonnal beleszerettem Bostonba. A szállingózó hó, az utcát megtöltő emberek, a folyó, a hidak, de még az épületek stílusa is sokkal közelebb áll a szívemhez Atlantánál. Nem is tétlenkedtem, azonnal sétálni indultam a hóesésben. Cambridge, ahol a Harvard és az MIT is található gyönyörű volt a szállingózó hóban. A Harvard egyik hatalmas könyvesboltjába beültem olvasgatni, aztán lesétáltam néhány metrómegállónyit és a kis havas utcákon vissza. A dupla póló – dupla pulcsi – kabát, sál, sapka, kesztyű kombináció ellenére este 9 felé már azért fáztam, de éppen ekkora értem haza a meleg lakásba, és minden gondom elillant.

DSCN1658.JPG

DSCN1666.JPG

DSCN1675.JPG

DSCN1678.JPG

DSCN1673.JPG

Másnap egy hosszú alvás után 10 óra környékén indultam neki a városnak. Szerencsére Zsolték sem korán kelők, úgyhogy szépen mind sokáig aludtunk. Eredetileg azt terveztem, hogy a Freedom Trail nevű utat járom végig, de aztán úgy döntöttem, hogy csak sétálgatok. Teljesen magával ragadott a város. Boston közepén található parkból indulva (Boston Common) úgy 2 négyzetkilométeres sugarú körben szerintem spontán mindent megnéztem.

DSCN1684.JPG

DSCN1692.JPG

DSCN1697.JPG

DSCN1701.JPG

Délután 4-re volt megbeszélve egy kávézás Katival, aki korábban volt Atlantában is, valamint Zsoltékkal, amiről már Facebookra is felkerült az azóta híressé (vagy hírhedtté) vált „magyarok Bostonban” kép.

csopotkep.jpg

Itt történt meg a bostoni karácsonyi csoda is, ami teljesen bearanyozta a napomat. Kati meglepett egy balett jeggyel, ugyanis akikkel ment volna eredetileg visszamondták betegség / közlekedési gondok miatt, és valakinek csak el kellett mennie rá. Zsolték nem tudtak betársulni, de egy véletlenszerű spanyol lányt felcsíptünk, aki betársult harmadiknak a Diótörő előadására a Boston Ballettben. Hatalmas élmény volt, bár a zenét amúgy is szerettem (még ha nem is tudtam, hogy szeretem), viszont a tánc is érdekes volt. Ez tette fel a koronát a bostoni látogatásomra!

DSCN1738.JPG

Hétfőre maradt a két egyetem. Az MIT-n kezdtem hatalmas elvárásokkal. Úgy képzeltem, hogy a világ legjobb mérnöki egyeteme levesz majd a lábaimról, de ez csalódás volt, mert az egyetem külsőre nagyon elmaradt a GT-től. Régi külsejű épületek, amolyan iparváros hatását keltette, amelyben sétálva folyamatosan attól kellett tartanom, hogy mikor tolat rám egy teherautó. Az MIT múzeuma viszont érdekes és interaktív volt, ezt bátran ajánlom.

DSCN1749.JPG

DSCN1761.JPG

DSCN1762.JPG

A Harvard kampuszán Zsolt idegenvezetését élvezhettem, Egyébként a Harvard Amerika első egyeteme, és a legtöbb rangsorban igen jó helyen szerepel. így egész más volt, mint egyedül felfedezni. Főleg a Law School-t és a Yard-ot néztük meg, a sok legendát pedig majd személyesen elmesélem. :)

DSCN1770.JPG

DSCN1773.JPG

Látogatásom a végéhez ért, de a sors úgy gondolta, hogy az elmúlt napokban pihenése után mi lenne, ha akkora dugó lenne amikor a buszomhoz megyek, hogy a végén futni kelljen. Persze a közel 50 kg csomagra is gondolva lehet tudni, hogy ez mennyire kényelmes. Még 5 perc volt, amikor kijutottam a metróból és közölte egy rendőr, hogy úgy 500 métert kell menni az egyik irányba, majd fel a 3. emeletre. Bár szerintem a bőröndök kerekei is teljesen elkoptak, de minimum füstöltek (illetve csak a nagy bőrönddé, mert a kicsit kézben cipeltem), de végül pont sikerült elérni, és a már csukott ajtót még kinyitotta nekem a sofőr. Most itt ülök a buszban, és úton vagyok NYC felé. Ha minden jól megy, akkor legközelebb NY után jelentkezem itt. 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://keppi.blog.hu/api/trackback/id/tr525694621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása