Voilà ma vie!

Keszte Pisti vagyok, ez a blog elsősorban a családomnak, barátaimnak, és ismerőseimnek szól arról, hogy éppen hol vagyok, és mi történik velem. Fél év párizsi Erasmus után 3 félévet töltöttem a BME Gépészmérnöki Modellezés mesterképzésén, majd a Fulbright ösztöndíjnak hála most Amerikában tanulok a Georgia Institute of Technology egyetemen, Aerospace Engineering mesterképzésen.

Címkék

1-es út (1) A38 (1) Air France (1) Akumal (1) Altaussee (1) Amerika (41) Amerikai foci (6) amerikai konyha (5) Amerikai Nagykövetség (1) áramlástan (5) Áramlástan Tanszék (2) Arizona (1) Atlanta (34) Atlanta Hawks (1) Ausztria (2) Balaton (1) beszámoló (29) BL (1) BME (5) bme (13) Boston (3) BroCamino (2) buborék készítés (1) Budai-hegység (1) Budapest (11) Buford (1) Caltech (1) Cancun (1) career decelopment (1) Career Development (1) Charleston (1) Charlotte (1) Chicago (1) Cleveland (1) Cover Letter (1) Cupertino (1) CV (1) Death Valley (1) Delaware (1) Delta (1) demonstrátor (1) dopping (1) dragon boat (1) El Camino (1) ensam (19) étkezde (1) európai (2) felmérés (1) felvételi (1) film (1) Firefly Run (1) Florida (3) Formula 1 (1) francia (15) francia konyha (9) Freddy Mercury (1) Fresno (2) FTC (1) Fulbright (28) Gateways Orientáció (2) Georgia (1) Georgiatech (30) Grand Canyon (1) GRE (1) Greyhound (2) GSU (3) Gyermekvasút (1) HAESF (3) Halloween (2) (1) Hungaroring (1) Idegenvezetők Világnapja (1) induló (1) interjú (1) J-1 vízum (1) Kalifornia (1) KEK (1) készülődés (8) kézilabda (1) koli (10) Kolibri (2) koncert (3) Lake Lanier (1) látogatók (14) Los Angeles (3) Los Angeles Lakers (1) Lufthansa (1) masszázs (1) masszázs tanfolyam (1) Memphis (2) Merida (1) Mexikó (1) Miami (1) MIT (1) Montgomery (1) Nádor terem (2) NAPI túra (1) NASCAR (3) National Park (4) Nevada (1) New Orleans (1) New York (1) New Yorki (1) nyár (1) nyelvtanfolyam (2) ólomüveg (1) oltás (1) ORGT (1) ösztöndíj (12) Ösztöndíj (1) Paddy And The Rats (1) paristech (4) párizs (36) Pensacola (1) Philadelphia (2) Piedmont Park (1) Pilis (1) Pittsburgh (1) Playa del Carmen (1) Portland (1) pszichológia (1) pszichológia napja Budapest (1) Queen (1) Road Trip (13) road trip (1) Salzstiegel (1) San Diego (1) San Francisco (3) Savannah (1) SCAD (1) Sequioa (1) síelés (2) solar decathlon (1) sportpszichológia (1) Stockholm (1) Stone Mountain (1) svédmasszázs (2) Szigetköz (8) tájfutás (6) TEDx (1) thai masszázs (1) Thanksgiving (1) TOEFL (1) Tululah Gorge (1) Tulum (1) túra (16) túravezetői (7) UGA (2) USA (46) USA vízum (2) Vakok Intézete (2) Virginia Tech (2) Washington (1) Washington DC (1) WestMar (6) West Point (1) Winston.Salem (1) Yosemite (2) Yoshua Trees (1) Címkefelhő

2013.08.05. 12:44 Keppi

Hungaroring 2013

Már évek óta szemezgettünk a magyar nagydíjjal, amelyet Laurent barátom még az ENSAM-ról franciásan csak "Ungaroring"-nek mondott. Sikerült egy rendkívül jó ajánlatot találni, amellyel mindössze 10 ezer forintért kint lehettünk mind a három napon, ráadásul még egy csütörtök délutáni boxutca látogatás is az árba foglaltatott. Timivel, Anikóval és Gáborral neveztünk be erre a programra, és én a magam részéről egyáltalán nem bántam meg, sőt, biztos, hogy a jövőben is lesz még futam, amit élőben tekintek meg.

6.jpg

A csütörtöki látogatás kimaradt, mert nagyon sok az intézni való Amerika ügyében, viszont péntektől a legelső autó kigurulásától fogva kint voltunk. Azt kell tudni egy ilyen rendezvényről, hogy nem csak Formula 1 autók vannak, hanem úgynevezett betétfutamok is, amelyek ebben az évben GP2, GP3, és Porsche Supercup voltak. A Porschékről annyit érdemes tudni, hogy gyakorlatilag túraautó szerűek, viszont elég izgalmas versenyt produkálnak, mert itt nem kímélik egymást és az autókat a vezetők. Simán neki koccannak, vagy akár még ki is lökik egymást a kanyarban. A GP3 viszonylag amatőrebb bajnokság, de már az autók tekintélyes hanggal rendelkeznek, és versenyautó szerűen is néznek ki. Végül a GP2, amelyik a Formula 1 előszobája, több aktuális versenyző is innen jutott fel, például Romain Grosjean (2011), Pastor Maldonado (2010), Nico Hülkenberg (2009), Nico Rosberg (2005), és így tovább. 

Pénteken kezdődött tehát a programunk a lejutással. Tanácsként mondom, hogy szinte az összes GPS Budapestről az M3 bevezetőn át tervez utat a Hungaroringre. Szerencsére Gáboréknak egy másként gondolkodó GPS-ük volt annó, ezért ő tudott egy jobb utat a Kerepesi úton keresztül, ami egy idő múlva 3-as úttá alakul. Gyakorlatilag végig egyenesen, egy balkanyar van mindössze. Nem volt dugó sem pénteken, sem szombaton. Vasárnap más tészta, el is tereltek minket, de amikor 120 ezer ember szabadul egyszerre az utakra, akkor sok jóra nem lehet számítani. Reggel viszont vasárnap sem volt dugó, bár azt elég érdekesen oldottuk meg, mindjárt kitérek rá. A következő trükk a parkolás. Vannak fizetős parkolók napi 2000 forintért, viszont a jegyhez alanyi jogon jár parkolóhely is, ami ingyenes, és már a Hungaroring területén van, ezt nem árt tudni. A pénteki nap egyébként nagyon jó volt, alig lézengett 20-30 ezer ember, bár oldalról nézve a tribünök már itt is meg voltak telve. A F1 autók közül a Ferrari hangja szerintem a legszebb, de a RBR-é sem rossz. A Marussiák csoda, hogy végig bírták a versenyt, legalábbis a hangjuk alapján. Össze vissza durrogtak meg csattogtak. De azt el kell mondani, hogy nagyon más, mint a TV-ben. Nem csak hangosabb, karakteresebb, de egyszerűen szebb is mind a motor, mind a váltások hangja. Ez utóbbi a tévében szinte hallhatatlan, élőben viszont hatalmas pukkanások kíséretében történik. A nap egyik meglepetése volt, hogy lehozták Alonsót, Vettelt és Hamiltont az egyik tribünre. Itt éppen Alonso integet.

DSC_0028.JPG

DSC_0129.JPG

Az állójegy előnye, hogy a pálya körül sok helyen lehetett nézni, ráadásul több helyen kivetítő is van, bár nem elég helyen, hangfal pedig még kevesebb helyen. Pénteken több helyről is figyeltünk, az egyik legérdekesebb a boxutca kijáratánál volt, mivel a szabadedzésen rajtpróbákat csináltak kifelé menetben a versenyzők. De alapvetően szinte minden helyről néztünk valamit, valamennyi ideig. Persze a legjobb helyeket már előre tudtuk (= Gábor tudta), így szombaton úgy terveztük, hogy oda megyünk. Amivel nem számoltunk az az, hogy már a legelső (és amúgy annyira nem érdekes) betétfutam időmérője előtt szinte dugig lesz az a rész, ahová mi szerettünk volna menni. Azért lett helyünk, ráadásul nem is rossz, és végigizgulhattuk az időmérőt, amit végül Lewis Hamilton nyert, utolsó pillanatban megelőzve Vettelt. Akinek egyébként jelentős szurkolótábora volt, hasonlóan a Ferrari és Alonso táborához, talán ebből volt a legtöbb. És még meglepően sok Lotus drukker is tiszteletét tette, főként Kimi Raikkönen miatt. Szinte a lelátó fele finn zászlókkal volt ékesítve. Az időmérőn egyébként Romain Grosjean lett a harmadik, akire mi titkos favoritként tekintettünk.

1.jpg

A verseny napján már sejtettük, hogy nem csak nagy meleg, hanem nagy tömeg is lesz, így érkezésünket a kapunyitáshoz igazítottuk, ami reggel 7 óra. Így reggel 7-kor a Népligetben találkoztunk, és olyan 7.45 környékére értünk a Hungaroringre. A parkolóban már ekkor sokan voltak, ami aggodalommal töltött el minket, és a nézőtér pedig szinte már tele is volt. Az a vicc, hogy rengeteg ember már ténylegesen a nyitásra kint volt. Persze volt délután kettőig is program, de azért mindenki a F1 miatt ment ki. Ami a durva volt, hogy a jó helyeken már leterítették a pokrócaikat, felállították a sátraikat, és alig volt hely. Területfoglalós játék lett az egészből, erőtörvények uralkodásával. Mindenki látni szeretett volna. Szerencsére meg tudtuk vetni a lábunkat egy talpalatnyi helyen, ám a futam alatt ezért is harcot kellett folytatni. A leterített ülőke alá emberek befúrták a lábukat, arrébb rugdosták, meg hasonlók. Azt már nem is említem, hogy micsoda anyázás volt annak, aki a futam előtt szépen beállít az első sor elé. Pokoli meleg volt, százak lettek rosszul a hosszú hétvége alatt, amin egyébként megdőlt a nézőcsúcs is. Én négyszer raktam a csap alá a pólómat, ami elég jól hűtött. Voltak párakapuk, és volt, aki spriccelte magát flakonból. Ennek az volt az előnye, hogy nem kellett a mosdónál a sort kiállni, ami nők esetében azért tetemes volt a sok, és jól kialakított mosdó ellenére is. És volt benne hideg, iható víz, ami szintén nagy pozitívum. 

3.jpg

A fenti képen a versenyzőket viszik körbe még a rajt előtt. A futam szépen lezajlott, volt rendes szurkolás is, és nagy öröm is néha. Grosjeant eszméletlenül sajnáltuk, mert gyorsabb volt Vettelnél, és indokolatlanul büntette meg a versenybíróság egy előzés miatt, ami nélkül simán dobogós, valószínűleg 2. lehetett volna. Idén Hamilton verhetetlen volt, és már négyszer nyerte meg a magyar nagydíjat, amire eddig csak M. Schumacher volt képes, és ez nagy szó. Még indulás előtt begyalogoltunk a célegyenesbe, gyűjtöttünk gumidarabokat és lőttünk pár elmaradhatatlan képet. Felejthetetlen hétvége volt.

5.jpg

A végére pedig egy bónusz kép. Ez a TV-ben volt. Ki látható rajta? :)

7.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: beszámoló Hungaroring Formula 1


A bejegyzés trackback címe:

https://keppi.blog.hu/api/trackback/id/tr755430285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása