Voilà ma vie!

Keszte Pisti vagyok, ez a blog elsősorban a családomnak, barátaimnak, és ismerőseimnek szól arról, hogy éppen hol vagyok, és mi történik velem. Fél év párizsi Erasmus után 3 félévet töltöttem a BME Gépészmérnöki Modellezés mesterképzésén, majd a Fulbright ösztöndíjnak hála most Amerikában tanulok a Georgia Institute of Technology egyetemen, Aerospace Engineering mesterképzésen.

Címkék

1-es út (1) A38 (1) Air France (1) Akumal (1) Altaussee (1) Amerika (41) Amerikai foci (6) amerikai konyha (5) Amerikai Nagykövetség (1) áramlástan (5) Áramlástan Tanszék (2) Arizona (1) Atlanta (34) Atlanta Hawks (1) Ausztria (2) Balaton (1) beszámoló (29) BL (1) BME (5) bme (13) Boston (3) BroCamino (2) buborék készítés (1) Budai-hegység (1) Budapest (11) Buford (1) Caltech (1) Cancun (1) career decelopment (1) Career Development (1) Charleston (1) Charlotte (1) Chicago (1) Cleveland (1) Cover Letter (1) Cupertino (1) CV (1) Death Valley (1) Delaware (1) Delta (1) demonstrátor (1) dopping (1) dragon boat (1) El Camino (1) ensam (19) étkezde (1) európai (2) felmérés (1) felvételi (1) film (1) Firefly Run (1) Florida (3) Formula 1 (1) francia (15) francia konyha (9) Freddy Mercury (1) Fresno (2) FTC (1) Fulbright (28) Gateways Orientáció (2) Georgia (1) Georgiatech (30) Grand Canyon (1) GRE (1) Greyhound (2) GSU (3) Gyermekvasút (1) HAESF (3) Halloween (2) (1) Hungaroring (1) Idegenvezetők Világnapja (1) induló (1) interjú (1) J-1 vízum (1) Kalifornia (1) KEK (1) készülődés (8) kézilabda (1) koli (10) Kolibri (2) koncert (3) Lake Lanier (1) látogatók (14) Los Angeles (3) Los Angeles Lakers (1) Lufthansa (1) masszázs (1) masszázs tanfolyam (1) Memphis (2) Merida (1) Mexikó (1) Miami (1) MIT (1) Montgomery (1) Nádor terem (2) NAPI túra (1) NASCAR (3) National Park (4) Nevada (1) New Orleans (1) New York (1) New Yorki (1) nyár (1) nyelvtanfolyam (2) ólomüveg (1) oltás (1) ORGT (1) Ösztöndíj (1) ösztöndíj (12) Paddy And The Rats (1) paristech (4) párizs (36) Pensacola (1) Philadelphia (2) Piedmont Park (1) Pilis (1) Pittsburgh (1) Playa del Carmen (1) Portland (1) pszichológia (1) pszichológia napja Budapest (1) Queen (1) road trip (1) Road Trip (13) Salzstiegel (1) San Diego (1) San Francisco (3) Savannah (1) SCAD (1) Sequioa (1) síelés (2) solar decathlon (1) sportpszichológia (1) Stockholm (1) Stone Mountain (1) svédmasszázs (2) Szigetköz (8) tájfutás (6) TEDx (1) thai masszázs (1) Thanksgiving (1) TOEFL (1) Tululah Gorge (1) Tulum (1) túra (16) túravezetői (7) UGA (2) USA (46) USA vízum (2) Vakok Intézete (2) Virginia Tech (2) Washington (1) Washington DC (1) WestMar (6) West Point (1) Winston.Salem (1) Yosemite (2) Yoshua Trees (1) Címkefelhő

2013.06.30. 10:00 Keppi

HAESF vol. 2

Máté történetét legutóbb ott hagytuk abba, hogy sikeresen kiválasztották HAESF pályázaton. Most a sikeres pályázat és a kiutazás közötti időt foglalja össze.

" Meglehetősen sok idő telt el az előző írásom óta. Mentségemre szóljon, hogy nagyon gyorsan pörögtek az események, amint elkészültem egy feladattal, rögtön jött is a következő. Vegyes érzésekkel gondolok vissza erre a félévre, mert kaptunk jót és rosszat is bőven. A suli és a HAESF együtt elég feszítetté tették az elmúlt néhány hónapomat. A ProfessionalInternship Program előkészületei igen sok papírmunkával és elintéznivalóval járnak, amit mindenki megtapasztal, aki sikeres pályázatot ad be.

Nagyon sok minden történt az elmúlt négy és fél hónapban a HAESF körül, igyekszem mindenre pontosan visszaemlékezni és ott folytatni, ahol abbahagytam.

Az elhelyezési folyamat legelején kaptam egy email-t a HAESF egyik amerikai koordinátorától, amelyben arra kért, hogy egyeztessünk egy időpontot, amikor Skype-on vagy telefonon tudunk beszélni. Meg kellett adnom továbbá a szakmai gyakorlatom kezdetét, végét és időtartamát is a válaszlevélben, ami ebben a fázisban még természetesen csak egy általam preferált becslés. A hölgy végtelenül kedves volt, a beszélgetés a jövőbeli teendőimről szólt, amit később email-ben is megerősített. Három feladatot kaptam: ismét cégeket kellett gyűjtenem (végül több mint 30 gyűlt össze), önéletrajzot kellett készítenem és motivációs levelet kellett írnom a fenti cégek közül egynek. A HAESF nagyon hasznos anyagokat küldött az utóbbi két feladathoz, így igen erős önéletrajzot és motivációs levelet adhattam be, egyelőre még csak a HAESF-nek. Ugyan a pályázat során már kellett önéletrajzot beadni, de ez a „polishing” vagy „facelift” – ahogy ők hívják – tényleg nagyon sokat dobott a minőségén. Ha ez a három feladat megvan, akkor az amerikai koordinátor elkezdi felvenni a kapcsolatot a kiválasztott cégekkel. Azt is kérte, hogy jelöljem meg azokat a cégeket, amelyekkel esetleg van kapcsolatom valamilyen úton, mert ezeket hívná fel először.

A koordinátor kitartó munkájának eredménye egy interjú egy adott céggel, ami Skype-on vagy telefonon kerül lebonyolításra. Természetesen lehet több interjú is, sőt, ez az általános, de nekem csak egy volt, mert „rögtön” (elég sokat vártam erre az interjúra is) találtunk egy nagyon jó céget. Később érdeklődtek irántam más cégek is, de egyrészt már megvolt a biztos helyem a SpectraQuest nevű cégnél Richmondban, Virginia állam fővárosában, másrészt pedig nem találtam őket szakmailag relevánsabbnak a SpectraQuest-nél. A cég alapvetően szerkezetek dinamikájával, rezgésméréssel és hibadiagnosztikával foglalkozik, ami tökéletesen beleillik az eddigi tanulmányaimba. Az interjú során a cégvezetővel beszéltem, és később az is kiderült, hogy az ő közvetlen felügyelete alatt fogok dolgozni. Nagyon kedves és barátságos volt a beszélgetés során, egyáltalán nem éreztem úgy, hogy „állásinterjún” vagyok.

richmond.jpg

Jó tanácsként egészen bátran mondhatom, hogy elsősorban azt célszerű nézni, hogy az adott cég mennyire illik bele az ember szakmai hátterébe. Én például nagyon szerettem volna Kaliforniában lakni és dolgozni, ráadásul a richmondi cég elfogadása után meg is kísértett egy kaliforniai cég, amelyet szakmailag kevésbé tartottam relevánsnak a richmondihoz képest. Sokat gondolkodtam a dolgon, de végül úgy láttam helyesnek, hogy a céget tekintem elsődlegesnek. Ez egy szakmai gyakorlat, ami mellett nagyon sok idő nyílik kikapcsolódásra és utazásra. A gyakorlat után még 30 napot kint lehet tölteni, amit rendszerint utazással töltenek a gyakornokok. Ezt a döntésemet később a koordinátor is megerősítette. Ráadásul a HAESF ősszel Los Angeles-be szervez kirándulást a gyakornokok számára, szóval igen hamar eljuthatok Kaliforniába. :)

Amint megvan a szakmai gyakorlat pontos helye, el lehet kezdeni szállást keresni. Ez teljesen függetlenül zajlik a HAESF-től, ha szerencsénk van, akkor segít a cég, különben magunkra vagyunk utalva. Ezt sokan úgy csinálják, hogy itthonról lefoglalnak egy rövid, ideiglenes szállást, és a HAESF által biztosított 10 napos letelepedési időt kihasználva, kintről keresnek végleges helyet. Ez bele van számítva az ösztöndíjba, egy hét hotel egészen nyugodtan belefér. Nekem egy kicsit más volt a helyzet, mert hosszas keresés után a craigslist-en megtaláltam a végleges szállásomat itthonról. Megmondom kerek perec, a hirdetők túlnyomó többsége elutasított, amint megmondtam, hogy európai vagyok. Ezt nyilván nem lehet titokban tartani, úgyhogy tucatjával küldtem az email-eket naponta. Két hét alatt ketten voltak hajlandóak Skype-olni velem. (A telefon elég drága mindkét fél számára.) Ebből az egyik lett a végleges szállásadóm. Nagyon kedves, megértő és segítőkész. Nem kért foglalót előre (nem is tartom jó ötletnek előre fizetni), de az első hónaphoz hozzászámolja még a havidíj felét utólagos foglalóként. Rezsivel, wifi használattal, mindennel együtt 500 dollár havonta, ami a többi környékbeli hirdetéshez képest jó árnak számít. A lakótársam maga a tulajdonos, ami arra enged következtetni, hogy minden téren jól felszerelt a ház. Ezt szóban és képekkel meg is erősítette. További pozitívum, hogy biciklivel 10 percre van a munkahelyemtől. Tudom, hogy kockázatos, a biztonság kedvéért kinézek majd a közelben egy hotelt is, de elég jó emberismerőnek tartom magam ahhoz, hogy megbízhassak benne. Hamarosan kiderül az igazság. :)

Miután megvolt a pontos és biztos helyem a cégnél, a HAESF elkezdte kiállítani a szükséges papírokat. Ezeket nem részletezném, sok mindent kellett átolvasni, kinyomtatni, aláírni, beszkennelni és elküldeni. Ezek többsége a vízum kiállításához szükséges, és hajóval érkeznek meg az Egyesült Államokból az elküldést követő 4-5 munkanapon belül. Ezek birtokában lehet pályázni a vízumra. Először is ki kell tölteni egy jelentkezést online, a Nagykövetség honlapján minden le van írva, amire szükség lesz a vízum kiállításához. A pályázat része a vízuminterjú, ami egy rövid beszélgetés a konzullal. A Nagykövetségen elég sokat kellett várni, nekem 9:20-ra volt időpontom és 11:00-ig tartott az egész, amiből durván 10 perc volt az, amikor ténylegesen velem foglalkoztak és az én papírjaimat intézték, a többi várakozás volt. Korábban még sosem jártam ott, nem tudom, hogy ez csak egy kivételes alkalom volt-e vagy mindig ennyit kell várni. A vízumpályázat sikeressége után 3 munkanapon belül érkezik meg a vízum.

A repülőjegy foglalásában is sokat segít a HAESF, gyakorlatilag nekem csak az adataimat kellett megadnom. Ez a része nagyon gördülékenyen halad, de érdemes biztosítást kötni az utazásra, mert az nincs benne a jegy árában. Az én biztosításom két napig lesz érvényes és 4.000 Ft-ba került. Ezt mindenképpen ajánlom, mert ha elveszítik az ember csomagját, akkor kártérítést fizetnek érte, amire szükség is lesz, ha mindent újra meg kell vásárolni. Nagyon bízom benne, hogy ez nem fog előfordulni, de nem árt az elővigyázatosság. Karácsonykor hazajövök két hétre, egyelőre eddig szól a repülőjegyem, amit a HAESF fizet, a második jegyet csak később tudom majd lefoglalni, és azt már saját pénzből kell finanszírozni. De ha ügyesen csinálom, akkor a második jegy árát ki tudom hozni az ösztöndíjamból. A gyakorlat végeztével 2014. augusztus 10-én utazom haza.

A gépem július 5-én 13:15-kor indul Budapestről, át kell szállnom Amszterdamban és Atlantában, majd 23:44-kor érkezem meg Richmondba helyi idő szerint, ahol várni fog a lakótársam a reptéren. A pakoláson kívül gyakorlatilag minden el van intézve, minden papírom rendben van.

Sok kirándulást tervezünk, részben a HAESF szervezésében, részben pedig magánúton. Nem minden nap jut el az ember Amerikába, úgyhogy ki szeretnék használni minden percet. :) Izgatott vagyok, közel az indulás, de biztos vagyok benne, hogy egy életre szóló élmény lesz! "

Collage_of_Landmarks_in_Richmond,_Virginia_v_1.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: ösztöndíj USA HAESF


A bejegyzés trackback címe:

https://keppi.blog.hu/api/trackback/id/tr145382932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása