Voilà ma vie!

Keszte Pisti vagyok, ez a blog elsősorban a családomnak, barátaimnak, és ismerőseimnek szól arról, hogy éppen hol vagyok, és mi történik velem. Fél év párizsi Erasmus után 3 félévet töltöttem a BME Gépészmérnöki Modellezés mesterképzésén, majd a Fulbright ösztöndíjnak hála most Amerikában tanulok a Georgia Institute of Technology egyetemen, Aerospace Engineering mesterképzésen.

Címkék

1-es út (1) A38 (1) Air France (1) Akumal (1) Altaussee (1) Amerika (41) Amerikai foci (6) amerikai konyha (5) Amerikai Nagykövetség (1) áramlástan (5) Áramlástan Tanszék (2) Arizona (1) Atlanta (34) Atlanta Hawks (1) Ausztria (2) Balaton (1) beszámoló (29) BL (1) BME (5) bme (13) Boston (3) BroCamino (2) buborék készítés (1) Budai-hegység (1) Budapest (11) Buford (1) Caltech (1) Cancun (1) career decelopment (1) Career Development (1) Charleston (1) Charlotte (1) Chicago (1) Cleveland (1) Cover Letter (1) Cupertino (1) CV (1) Death Valley (1) Delaware (1) Delta (1) demonstrátor (1) dopping (1) dragon boat (1) El Camino (1) ensam (19) étkezde (1) európai (2) felmérés (1) felvételi (1) film (1) Firefly Run (1) Florida (3) Formula 1 (1) francia (15) francia konyha (9) Freddy Mercury (1) Fresno (2) FTC (1) Fulbright (28) Gateways Orientáció (2) Georgia (1) Georgiatech (30) Grand Canyon (1) GRE (1) Greyhound (2) GSU (3) Gyermekvasút (1) HAESF (3) Halloween (2) (1) Hungaroring (1) Idegenvezetők Világnapja (1) induló (1) interjú (1) J-1 vízum (1) Kalifornia (1) KEK (1) készülődés (8) kézilabda (1) koli (10) Kolibri (2) koncert (3) Lake Lanier (1) látogatók (14) Los Angeles (3) Los Angeles Lakers (1) Lufthansa (1) masszázs (1) masszázs tanfolyam (1) Memphis (2) Merida (1) Mexikó (1) Miami (1) MIT (1) Montgomery (1) Nádor terem (2) NAPI túra (1) NASCAR (3) National Park (4) Nevada (1) New Orleans (1) New York (1) New Yorki (1) nyár (1) nyelvtanfolyam (2) ólomüveg (1) oltás (1) ORGT (1) ösztöndíj (12) Ösztöndíj (1) Paddy And The Rats (1) paristech (4) párizs (36) Pensacola (1) Philadelphia (2) Piedmont Park (1) Pilis (1) Pittsburgh (1) Playa del Carmen (1) Portland (1) pszichológia (1) pszichológia napja Budapest (1) Queen (1) Road Trip (13) road trip (1) Salzstiegel (1) San Diego (1) San Francisco (3) Savannah (1) SCAD (1) Sequioa (1) síelés (2) solar decathlon (1) sportpszichológia (1) Stockholm (1) Stone Mountain (1) svédmasszázs (2) Szigetköz (8) tájfutás (6) TEDx (1) thai masszázs (1) Thanksgiving (1) TOEFL (1) Tululah Gorge (1) Tulum (1) túra (16) túravezetői (7) UGA (2) USA (46) USA vízum (2) Vakok Intézete (2) Virginia Tech (2) Washington (1) Washington DC (1) WestMar (6) West Point (1) Winston.Salem (1) Yosemite (2) Yoshua Trees (1) Címkefelhő

2011.09.05. 17:34 Keppi

Boulevard Saint Michel

Párisba tegnap beszökött az Ősz.
Szent Mihály útján suhant nesztelen,
Kánikulában, halk lombok alatt
S találkozott velem.

 

Ady Endre: Párisban járt az Ősz

Azért kezdtem ezzel az idézettel, mert ma én is ezen az utcán sétáltam, ahol 104 éve Ady. De nem rohanok ennyire előre..

Már tegnap este elhatároztam, hogy ma csinálok egy városnéző kört. Ha már úgyis van bérletem, ha már úgy sincs olyan sürgősen más dolgom.

Reggel mindenek előtt elintéztem a kolis ügyeket. Szerencsére lehet majd utalással fizetni az októbert, nemsoká megkapom a lakhatási igazolást (ami a CAF támogatáshoz kell), és láttam a mosodát is (bár mosógépeken kívül semmi sincs ott, szóval szárítás + vasalás még kérdés).

11 felé egy resto-u-ba mentem ebédelni. Ehhez venni kellett 2€-ért egy kártyát, aztán arra kellett pénzt tölteni. 3€-ért 6 pontot kapsz, amiből kajálhatsz. Egy saláta, joghurt, 1 pont, egy átlagos főmenü 3 pont. Ma steak-et ettem sült krumpligolyókkal, salátával, joghurttal. Potom 3€-ért ez még Mo-on sem lenne vészes ár. És még annyi mindenből lehet válogatni.. gyümölcssaláták, torták, pizzák..

Teli hassal nekiindultam a Jardins du Luxembourg parknak. Ez a Luxembourg palotáig húzódó park, fákkal, tavakkal, szobrokkal. Néha leültem és nézegettem kicsit, egész  hangulatos hely. 

Közvetlenül a palota előtt egy nyolcszögletű medence van, és rengeteg ember. A franciák is kijárnak ide, napoznak, beszélgetnek, ücsörögnek a fűben van a székeken, padokon. A Luxembourg palota egyébként a francia szenátus épülete, ami a francia parlament felsőháza.

Ezután megnéztem az első "kihagyhatatlan" nevezetességet, a Panthéont. Építészetileg tényleg érdekes, hogy a kupolát oszlopok tartják. Egyébként egy kereszt alaprajzú épület. A kupoláról egy Foucault inga lóg le, amivel a Föld forgása bizonyítható. A lényeg az, hogy az inga folyamatosan leng oda és vissza, viszont ha visszanézünk rá 1 óra múlva, akkor látszólag már másik síkban leng. Ez azért van, mert a Föld "kifordul" alóla, de valójában ekkor is az eredeti síkban leng. Jártam lent a kriptában is, ahol olyan hírességek nyugszanak, mint Voltaire, Victor Hugo, Lagrange, Pierre és Marie Curie.

Kilépve a Panthéonból fotóztam a következő képet. Háttérben az Eiffel-torony, balról pedig jön a vihar. Szeszélyes, változékony időjárás. 

A következő két képen a Saint-Étienne (Szent-István) templom van. Ezt csak azért, ha már névrokon.

Ezután jött egy nagy séta. Vissza a Boulevard Saint-Michel, majd Boulevard Port Royalon végig. Sok-sok bolt, pékség, mind nagyon drága. Azért vettem pár croissant, most is épp azt eszem. Hazaérve a kameruni szomszédommal találkoztam, akiről kiderült, hogy programozó, és építészmérnöknek tanul. Bemutatott pár embernek, volt egy brazil lány, aki még magyarul is tudott 3 mondatot. Kicsi a világ.. 

 

Szólj hozzá!

Címkék: francia párizs


A bejegyzés trackback címe:

https://keppi.blog.hu/api/trackback/id/tr83204575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása