Voilà ma vie!

Keszte Pisti vagyok, ez a blog elsősorban a családomnak, barátaimnak, és ismerőseimnek szól arról, hogy éppen hol vagyok, és mi történik velem. Fél év párizsi Erasmus után 3 félévet töltöttem a BME Gépészmérnöki Modellezés mesterképzésén, majd a Fulbright ösztöndíjnak hála most Amerikában tanulok a Georgia Institute of Technology egyetemen, Aerospace Engineering mesterképzésen.

Címkék

1-es út (1) A38 (1) Air France (1) Akumal (1) Altaussee (1) Amerika (41) Amerikai foci (6) amerikai konyha (5) Amerikai Nagykövetség (1) áramlástan (5) Áramlástan Tanszék (2) Arizona (1) Atlanta (34) Atlanta Hawks (1) Ausztria (2) Balaton (1) beszámoló (29) BL (1) BME (5) bme (13) Boston (3) BroCamino (2) buborék készítés (1) Budai-hegység (1) Budapest (11) Buford (1) Caltech (1) Cancun (1) career decelopment (1) Career Development (1) Charleston (1) Charlotte (1) Chicago (1) Cleveland (1) Cover Letter (1) Cupertino (1) CV (1) Death Valley (1) Delaware (1) Delta (1) demonstrátor (1) dopping (1) dragon boat (1) El Camino (1) ensam (19) étkezde (1) európai (2) felmérés (1) felvételi (1) film (1) Firefly Run (1) Florida (3) Formula 1 (1) francia (15) francia konyha (9) Freddy Mercury (1) Fresno (2) FTC (1) Fulbright (28) Gateways Orientáció (2) Georgia (1) Georgiatech (30) Grand Canyon (1) GRE (1) Greyhound (2) GSU (3) Gyermekvasút (1) HAESF (3) Halloween (2) (1) Hungaroring (1) Idegenvezetők Világnapja (1) induló (1) interjú (1) J-1 vízum (1) Kalifornia (1) KEK (1) készülődés (8) kézilabda (1) koli (10) Kolibri (2) koncert (3) Lake Lanier (1) látogatók (14) Los Angeles (3) Los Angeles Lakers (1) Lufthansa (1) masszázs (1) masszázs tanfolyam (1) Memphis (2) Merida (1) Mexikó (1) Miami (1) MIT (1) Montgomery (1) Nádor terem (2) NAPI túra (1) NASCAR (3) National Park (4) Nevada (1) New Orleans (1) New York (1) New Yorki (1) nyár (1) nyelvtanfolyam (2) ólomüveg (1) oltás (1) ORGT (1) ösztöndíj (12) Ösztöndíj (1) Paddy And The Rats (1) paristech (4) párizs (36) Pensacola (1) Philadelphia (2) Piedmont Park (1) Pilis (1) Pittsburgh (1) Playa del Carmen (1) Portland (1) pszichológia (1) pszichológia napja Budapest (1) Queen (1) road trip (1) Road Trip (13) Salzstiegel (1) San Diego (1) San Francisco (3) Savannah (1) SCAD (1) Sequioa (1) síelés (2) solar decathlon (1) sportpszichológia (1) Stockholm (1) Stone Mountain (1) svédmasszázs (2) Szigetköz (8) tájfutás (6) TEDx (1) thai masszázs (1) Thanksgiving (1) TOEFL (1) Tululah Gorge (1) Tulum (1) túra (16) túravezetői (7) UGA (2) USA (46) USA vízum (2) Vakok Intézete (2) Virginia Tech (2) Washington (1) Washington DC (1) WestMar (6) West Point (1) Winston.Salem (1) Yosemite (2) Yoshua Trees (1) Címkefelhő

2011.11.15. 18:00 Keppi

Ma famille 4.

Az előző poszt folytatása következik a tovább után. Sok kép, Eiffel-torony.

Az ebéd után elindultunk a Luxemburg palota felé, ahol a egy tüntetésbe futottunk. Szerencsére a tüntetés teljesen békés volt, üldögéltek a parkban, beszélgettek, közben pedig a mikrofonnál beszélt egy ember. Egy új repteret akarnak valahol építeni, és a termőföldjeiket féltették.

Végül annyira békésnek ítéltük meg, hogy még kicsit bele is gyalogoltunk a tüntetésbe, hogy lássuk nyitva van-e a park ajtaja. Nem volt, így a Boulevard Saint-Michel-en gyalog mentünk tovább. Elhaladtunk egy konkurens egyetem, az École des Mines mellett, ami Franciaország egyik legjobb egyeteme, majd elértünk a Jardins des Luxemburgba, vagy ahogy mi hívjuk a Luxemburg kertbe. Itt kicsit kiültünk sütkérezni, és az ebédet emészteni, majd a parkban megnéztünk néhány szobrot és szökőkutat. Ekkor már egészen jó idő volt, a köd nyomtalanul eltűnt, úgyhogy semmi sem állhatott az utunkba, hogy felülről is megcsodálhassuk a várost. A képen a Luxemburg kertben Apu látható, háttérben a Montparnasse toronnyal.

Ha már itt jártunk, akkor elmentünk a Pantheonba. Számomra ez volt az első nevezetesség amit itt láttam, de most sajnos nem volt itt sok időnk, mert szerettünk volna napnyugta előtt felérni az Eiffel-toronyba. Igazából olyan sok dolog nincs is benne amit nézni lehet. Eredetileg templomnak épült, majd világi épület lett, majd megint templom, majd megint világi épület. Most éppen ez utóbbi. 22 korinthoszi oszlopával és homlokzatával hajaz a római Pantheonra, belül sírok (Voltaire, V. Hugo, E. Zola, Pierre & Marie Curie, stb.), illetve a Foucalt inga található, amellyel a Föld mozgását bizonyították be. Ezzel kapcsolatban legutóbb nem figyeltem meg azt, hogy gyakorlatilag fél óránként "felhúzzák", tehát az ott ülő teremőr szépen odasétál, és belendíti, mivel ennyi idő alatt elfogy a lendülete. :)

A Pantheon után még tervben volt egy kávézás a Bastille téren, és a Places des Vosges megnézése, de erre már nem maradt idő, mert elkezdett esteledni, így elindultunk az Eiffel-toronyhoz.

Sajnos a legfelső szint le volt zárva, még a pénztár sem volt nyitva. Illetve alapvetően itt több száz méteres sorra kell felkészülni gyakorlatilag bármikor. Aki bátor gyalogolhat, de mi éppen olyan sorba álltunk be, ami liftes, és nem is voltunk olyan gyaloglós kedvünkben már, így lifteztünk. Azért a naplementét láttuk innen végül, ahogy megnéztük felülről is a várost. Lehetett látni minden eddigi nevezetességet. Egyszer még a toronyra szerelt villogó fényeket is bekapcsolták. Az alábbi első képen a Trocadero (tér) szökőkútjai, a második képen pedig a párizsi naplemente látható.

Végül a Champ-de-Mars parkon keresztül jutottunk el az École Militaire-ig, ahol felszálttunk a metróra. Ez utóbbi az a katonai egyetem, ahol Napóleon is végzett, és itt került be az a híres mondat a végbizonyítványába, hogy "Sokra viheti, ha a körülmények kedveznek neki". A Champ-de-Mars eredetileg az egyetem diákjai számára szolgáló felvonulási tér volt, aztán azt a világkiállítást rendezték itt, amelyre az Eiffel-torony is épült. Manapság lóversenyzésre, hőlégballon eregetésre használják, illetve fiatalok itt töltik az idejüket az Eiffel-torony lábánál. A park másik végében, közvetlenül az École Militaire előtt áll a Le Mur de la Paix emlékmű a békéért. A következő képen a Champ-de-Mars látható, végében az École Militaire-el.

A városnézés után (kellemesen) nagyon elfáradtunk. Anyával még elmentünk bevásárolni, Apáék pedig hazajöttek hozzám pihenni. Vettünk négyféle sajtot, amelyeket nálam elfogyasztottunk vacsorára, majd elmentünk az F1 hotelbe.

Este nem kellett altatni senkit szerintem, nagyon kifáradtunk a két napos városnézésben. Reggel Anyu még levágta a hajam, majd feltettem őket a reptér felé menő buszra, és hazajöttem. Kár, hogy elmentek, jó volt újra velük, de majd decemberben újra találkozunk. Remélem, hogy utólag Párizsból nem csak a lábfájás fog megmaradni, hanem a sok szép dolog is, amit láttunk. Sajnos túl sok a nevezetesség, és még így is nagyon sok olyan dolog kimaradt, amit megnézhettünk volna, de azért a legfőbb látványosságok megvoltak. :)

Szólj hozzá!

Címkék: párizs koli látogatók

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.